شهردار گرگان:

عبدالرضا دادبود، شهردار گرگان با حضور در سیمای مرکز استان گلستان به تشریح پروژه‌ها و برنامه‌های آتی شهرداری گرگان پرداخت که گزیده‌ای از سخنان ایشان را در ادامه مشاهده می‌نمایید:

تا پایان سال هرماه یک طرح به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از خبرشمال، فاز نخست شهربازی سال آینده افتتاح می‌شود.
شهردار گرگان درباره زمان بهره برداری از پروژه بزرگ شهر بازی اظهار داشت: پروژه شهربازی پیشرفت خوبی دارد و هماهنگی لازم با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) برای افتتاح فاز نخست آن انجام شده و به دنبال سازنده‌های بومی و داخلی هستیم. این طرح حدود یک هزار میلیارد تومان هزینه دارد و تلاش می‌کنیم فاز اول این طرح را سال آینده آماده کنیم و تحویل مردم دهیم.
دادبود همچنین از افتتاح پروژه‌های گردشگری، فرهنگی، سرمایه گذاری، ورزشی و عمرانی از جمله المان میدان بسیج و فرهنگسرای گرگان تا پایان سال جاری و بهره برداری از هر ماه یک پروژه خبر داد.
وی به موضوع بافت تاریخی گرگان و ظرفیت‌های آن برای جذب گردشگر اشاره کرد و اظهار داشت: احیای بافت تاریخی در این دوره از مدیریت شهرداری در دستور کار قرار گرفته و سال گذشته فاز نخست این پروژه از مرکز محله سرچشمه تا مصلی جداره‌سازی و کف‌سازی شده بود و امسال فاز دوم از مسیر میدان مصلی تا نعلبندان به بهره برداری رسیده است.

ایجاد پارک‌های تخصصی در دستور کار شهرداری
یکی دیگر از موضوعاتی که شهردار گرگان در گفت‌وگو به آن اشاره کرد، گسترش فضای سبز در شهر و همچنین ارائه خدمات ورزشی و تفریحی به شهروندان است.
دادبود که به تازگی نخستین پارک تخصصی ورزشی گرگان را تحت عنوان پارک شطرنج افتتاح کرده است، در این باره گفت: فضاهایی که شهرداری ایجاد می کند علاوه بر مکان تفریحی، می‌تواند به پارک‌های تخصصی نیز تبدیل شود.
وی افزود: در سال گذشته، مطالعات طراحی 14 پارک تخصصی مانند پارک ورزش، پارک معلولان و بیماران اوتیسم و غیره انجام شده و پارک شطرنج، نخستین پارک تخصصی است که به بهره بهرداری رسید.
 به گفته وی، پارک‌های تخصصی به بخش خصوصی واگذار شده و در آینده نزدیک پارک تخصصی پارکور نیز راه اندازی خواهد شد.
شهردار گرگان در خصوص بهره برداری از پارک‌های محله‌ای بیان داشت: از سال 97 ایجاد پارک‌های محله محور و جیبی را دستور کار قرار داده‌ایم و در محله اوزینه علاوه بر پارک و فضای سبز، سالن ورزشی نیز در نظر گرفته‌ایم که عملیات کلنگ‌زنی این سالن با همکاری پایگاه مقاومت بسیج ظرف یکی دوماه آینده آغاز می‌شود.
وی با اشاره به افتتاح پارک کوی استرابادی گفت: فاز اول پارک خطی لادن - استربادی با یک طراحی متفاوتی نسبت به فضاهای سبز دیگر به پایان رسیده و در این طرح تلاش کرده‌ایم جذابیت‌های بصری، فضای پیاده و دوچرخه‌سواری را نیز لحاظ کنیم.
دادبود افزود: شهرداری فضاهای حریم رودخانه را به پارک و فضای سبز تبدیل می‌کند و هدف از طراحی خاص پارک‌ها، توزیع سفر و تمرکززدایی از مکان‌های تفریحی پرتردد مانند ناهارخوران است.
تاریکی برخی معابر شهر
دادبود در ارتباط با کاهش روشنایی برخی معابر سطح شهر اظهار داشت: اغلب محورهایی که تاریک است مربوط به شهرداری نمی‌شود و مدیریت و نگهداری آن زیرنظر شرکت توزیع نیروی برق است.
وی با بیان اینکه زیرساخت‌های برق را ما فراهم می‌کنیم، افزود: جلساتی با شرکت توزیع برق داشتیم که دوستان عنوان کردند با پدیده سرقت کابل مواجه و به دنبال حل مشکل هستند و ما نیز به دنبال رفع مشکلات روشنایی میادین شهر هستیم.

دستفروشان به بازارهای هفتگی مراجعه کنند
دادبود درباره پدیده دستفروشی و سد معبر اظهار داشت: سد معبر یکی از اتفاقاتی است که افزایش آن بیشتر به مسائل اقتصادی و مشاغل غیررسمی سطح شهر مربوط می‌شود. ما اعتقاد داریم شهر باید مرتب و منظم باشد و دسترسی مردم به خدمات سهولت انجام شود. در عین حال برای آنها که دستفروشی می‌کنند شرایطی فراهم کرده‌ایم تا در بازارهای بزرگ هفتگی در 2 هکتار زمین و با امکانات کامل اقدام به فروش محصولات
خود کنند.
شهردار گرگان با بیان اینکه امیدواریم از ظرفیت این بازارچه‌ها در تمام روزهای هفته استفاده شود، گفت: شهرداری موظف است نسبت به رفع سد معبر دستفروشان و مغازه‌داران با رعایت کامل مسائل اخلاقی اقدام کند. سال گذشته ستاد مشترک تشکیل و به افراد آموزش‌های لازم را ارائه داده‌ایم و تلاش می‌کنیم میزان برخورد و تنش به کمترین حد ممکن برسد.
در سال‌های اخیر به‌ویژه در دوره جدید مدیریت شهری، رویکرد شهرداری گرگان علاوه بر اجرای پروژه‌های زیرساختی و عمرانی بزرگ، انجام پروژه‌های ریز و درشت در مناطق مختلف شهر به‌منظور برخورداری یکسان شهروندان از خدمات است. نمونه این رویکرد شهرداری را می‌توان در اجرای برخی از پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری از جمله بازار موزه هفت شهر، احداث روگذر سربازان گمنام امام زمان (عج)، احداث نخستین پارک گردشگری، ایجاد پیست دوچرخه سواری و غیره در مناطق کمتر برخوردار شهر به خوبی مشاهده کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار