عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان از کشت بیش از سه هزار و ۶۰۰ هکتار چغندر قند در استان خبر داد و گفت: کشت چغندرقند در گلستان ۱۲۲ درصد از بیشتر برنامه ابلاغی محقق شده است.

۱۲۲ درصد از برنامه کشت چغندر در گلستان محقق شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سال زراعی جدید در استان با کشت چغندرقند در پائیز آغاز شده و کشت کلزا و گندم هم به پایان رسیده است.

وی با بیان اینکه کشاورزان گلستانی برای کشت چغندرقند در سطح پنج هزار و ۷۱ هکتار  قرارداد منعقد کردند، افزود: برنامه ابلاغی امسال کشت چغندرقند در گلستان سه هزار هکتار بود که ۱۲۲ درصد این برنامه محقق شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی با یادآوری اینکه سال گذشته دو هزار و ۷۰۰ هکتار چغندرقند کشت شده بود، ادامه داد: امسال سه هزار و ۶۶۲ هکتار چغندر  در استان کشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۲۲۰ تن از این محصول تولید شود.

وی با اشاره به اینکه کشت چغندرقند در استان قراردادی است، تصریح کرد: میانگین تولید این محصول در گلستان حدود ۵۵ تن در هکتار است.

عباسی اضافه کرد: بر اساس برنامه ابلاغی در سال زراعی جاری ۳۵۴ هکتار گندم شامل بیش از ۱۳۶ هزار هکتار آبی و ۲۱۸ هزار هکتار دیم و ۹۵ هزار هکتار کلزا شامل حدود ۳۸ هزار هکتار آبی و ۲۷ هزار هکتار دیم در گلستان کشت شود که بخش قابل توجهی از آن محقق شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار