معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان گفت: مراکز خرید تضمینی گندم، جو و کلزا در گلستان از نیمه اردیبهشت ماه فعال می‌شوند و پیش‌بینی می‌کنیم امسال حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصول خریداری شود.

مراکز خرید تضمینی محصولات کشاورزی گلستان از نیمه اردیبهشت فعال می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ محمدرضا عباسی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۳۵۵ هکتار گندم در گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول تولید شود.

وی افزود: همچنین امسال ۵۸ هزار هکتار دانه روغنی کلزا و ۷۴ هزار هکتار جو در استان کشت شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم، کلزا و جو در استان تولید شود، ادامه داد: برداشت جو و کلزا به زودی در استان آغاز شده و مراکز خرید تضمینی از ۱۵ اردیبهشت ماه فعال می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امسال ۵۸ هزار هکتار دانه روغنی کلزا در استان کشت شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌کنیم امسال ۱۰۶ هزار تن دانه روغنی کلزا در استان برداشت شود.

عباسی توضیح داد: حدود ۵۰ مرکز خرید تضمینی جو و کلزا و ۱۰۰ مرکز خرید گندم در سطح استان فعال می‌شود اما با توجه به اینکه قیمت جو در بازار بیشتر از خرید تضمینی است پیش‌بینی می‌کنیم جو تولیدی کشاورزان گلستانی به مراکز دولتی خرید تحویل نشود.

وی به کشت سایر محصولات در استان هم اشاره و بیان کرد: دو هزار و ۸۰۰ هکتار چغندر قند، سه هزار هکتار باقلا، دو هزار هکتار نخود فرنگی و سایر محصولات در استان کشت شده است.

عباسی خاطرنشان کرد: همچنین بیش از شش هزار هکتار سیب زمینی در گلستان کشت شده و پیش‌بینی می‌کنیم بیش از هزار و ۵۰۰ تن از این محصول تولید و روانه بازار شود.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار