دو نیکوکار گلستانی در شهر‌های گنبدکاووس و آق قلا با بخشش اجاره بها به مستاجران خود در شرایط اعمال محدودیت کرونایی در روز‌های بی رونقی بازار با آن‌ها همراهی کردند.

۲ نیکوکار گلستانی اجاره بهای واحد‌های تجاری خود را به مستاجران بخشیدند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، با شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت‌های کرونایی بسیاری از بازاریان و کسبه از بسته شدن مغازه‌ها و خوابیدن کسب و کارشان متحمل ضرر‌های بسیاری شدند.

علاوه بر کسادی بازار، پرداخت اجاره بها در زمانی که هیچ درآمدی نداری یکی دیگر از دغدغه‌های صاحبان کسب و کار در روز‌های اعمال محدودیت‌های کرونایی محسوب می‌شود.

با این حال در دو شهر گنبدکاووس و آق قلا دو خیر نیک اندیش اجاره بهای واحد‌های تجاری خود را به مستاجران بخشیدند تا در این روز‌های سرد بی فروغ بازار شریک خسارت‌های مالی صاحبان مشاغل شوند.

در شهر گنبدکاووس خیری به نام عیسی بیگی که به همراه برادرزاده اش مالک ۳۰ واحد تجاری در یک پاساژ است، در اسفند ماه سال گذشته اجاره واحد‌های تجاری خود را به مستاجران بخشید و به واحد‌های اداری هم مهلت سه ماهه پرداخت داد.

تعدادی از مغازه داران این پاساژ گفتند با اعمال محدودیت‌های کرونایی و بسته شدن بازار دغدغه پرداخت اجاره بها داشتند و همین موضوع باعث شده بود تا به فکر جمع کردن کسب و کار خود بیفتند، اما با بخشش اجاره بها از این کار پشیمان شدند.

بیگی خیر گنبدکاووسی که ۳۰ میلیون تومان از مبلغ اجاره بهای خود را به مستاجران بخشیده است، گفت: در مرحله دوم اعمال محدودیت‌های کرونایی در آذرماه هم مبلغ اجاره بها را با ۵۰ درصد تخفیف لحاظ کرده است.

حاج بایرام محمد، خیر آق قلایی هم یکی دیگر از افرادی است که در ایام سخت محدودیت‌های کرونایی به یاری مستاجران شتافت، او مالک یک مرکز تجاری ۴۴ واحدی در شهرستان آق قلاست و ۳۰ میلیون تومان از اجاره بهای واحد‌های تجاری اش را بخشیده است.

او در رابطه با بخشش اجاره بها به مستاجران خود گفت: با اجرای طرح محدودیت‌های کرونایی بسیاری از مغازه‌ها تعطیل و کسب و کار رونقی نداشت، وظیفه خود دانستم برای گذر از این وضعیت سخت در کنار مستاجران باشم.

گفتنی است حاج بایرام در سیل فروردین ۹۸ که بسیاری از مغازه‌های آق قلا به زیرآب بود هم کمک حال مستاجران خود شد و از گرفتن اجاره بها خودداری کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار