نایب رییس کمیسیون فرهنگی:

نانیب رییس کمیسیون فرهنگی با بیان اینکه رقم بودجه فرهنگی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ مناسب نیست، گفت: ما از الان باید به فکر رشد بودجه فرهنگ در برنامه هفتم توسعه باشیم.

افزایش بودجه فرهنگی چشمگیر نیست/ از اکنون باید به فکر برنامه هفتم توسعه باشیم

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به بودجه فرهنگی در لایحه 1400 گفت: در مجموع سهم اعتبارات فرهنگی از بودجه عمومی کتمر از دو درصد است. این رقم برای بودجه فرهنگ مناسب و چشمگیر نیست.

 

نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما از یک طرف معتقدیم توسعه فرهنگی زیربنای توسعه فرهنگ مبدأ همه تحولات است ولی در مقام عمل می بینیم که نقش آفرینان عرصه فرهنگ فصل ورزش, هنر و صنایع دستی و دین و مذهب از بودجه و اعتبارات شان رضایت ندارند.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در اختصاص بودجه بخش فرهنگ تجدید نظری شکل گیرد، گفت: کمیسیون فرهنگی در هنگام تدوین لایحه بودجه 1400 تلاش هایی برای تقویت بودجه فرهنگی در لایحه داشتیم و در این راستا دیدارهایی با معاونت برنامه ریزی سازمان ها و وزارتخانه ها داشتیم که چاره جویی کنند چه باید کنیم و جلساتی نیز با آقای نوبخت داشتیم و دغدغه ها را مطرح کردیم و وی قول داد که در لایحه بودجه 1400 توجه ویژه ای به بخش فرهنگ شکل گیرد.

 

وی ادامه داد: ما در کمیسیون فرهنگی در هنگام بررسی لاحه نیز تلاش هایی برای تقویت بودجه فرهنگی داشتیم. در حال حاضر که لایحه بوده در کمیسیون تلفیق در حال بررسی است، رایزنی هایی داریم اما قطع به یقین شاهد افزایش چشمگیر بودجه فرهنگی نخواهیم بود، تمام تلاش مان این است که از منابعی که به حوزه فرهنگ اختصاص پیدا می کند به ویژه در تقسیم این بودجه دقت بیشتری صورت گیرد و غفلت هایی که تا الان بوده است دیگر تکرار نشود.

 

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع دیگری که باید از الان به آینده فکر کنیم، بحث برنامه توسعه هفتم است که اگر این فرصت را از دست بدهیم به جایی نخواهیم رسید و هم به جهت برنامه و هم بودجه باید در برنامه توسعه هفتم کارهای جدی تری را در دستور کار قرار دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار