رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد

هاشمیان گت: با تلاش قضات گنبدی مدت زمان رسیدگی به پرونده ها در دادسرای این شهرستان ۲۲ روز کمتر شد.

کاهش زمان رسیدگی پرونده ها در دادسرای گنبدکاووس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری گلستان، «هادی هاشمیان» در جلسه غیرحضوری بررسی کیفیت رسیدگی ها در محاکم گنبد کاووس که با حضور قضات این شهرستان برگزار شد، گفت: میانگین مدت زمان رسیدگی پرونده در دادسرای این شهرستان 79 روز بود که با تلاش جهادی قضات این عدد به 57 روز کاهش یافت و به عبارتی پرونده ها 22 روز زودتر تعیین تکلیف می شود.

 

رئیس کل دادگستری گلستان افزود: در کنار سرعت، کیفیت رسیدگی ها هم مهم است و در همین راستا با دقت آرای نقض شده شعب آسیب شناسی و برای ارتقا رسیدگی ها هم اندیشی می شود.

 

وی بر استفاده بیشتر از ظرفیت قانون برای آرای جایگزین حبس هم تاکید کرد و گفت: خوشبختانه رویکرد مردم و همکاران قضایی به آرای جایگزین و نهادهای مراقبتی بهتر شده و امیدواریم از این ظرفیت قانونی برای محکومان فاقد سابقه و جرایم غیرعمد بیشتر استفاده شود.

 

هاشمیان بر استفاده پابندهای الکترونیک هم تاکید کرد و گفت: با توجه به نوع پرونده های حوزه قضایی گنبد استفاده از پابندهای الکترونیک راهگشاست.

 

این مقام ارشد قضایی استان خطاب به قضات گنبد از آنان خواست: با تلاش بیشتر برای به صفر رساندن پرونده های معوق تا آخر امسال هم همت کنند.

 

هاشمیان از دادستان گنبد هم خواست: وسایل نقلیه توقیفی در پارکینگ های گنبد در ماه های باقی مانده تا پایان سال تعیین تکلیف شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار