حبیب یوسف‌زاده که پیش از این دو جلد از خاطرات دفاع مقدس خود را نوشته و منتشر کرده است، از نگارش جلد سوم خاطرات «آن بیست و سه نفر» خبر داد.

انتشار خاطرات «آن بیست و سه نفر» از اردوگاه موصل/ جنگ به روایت سربازان متفاوت حاج قاسم

به گزارش گلستان ۲۴؛ حبیب یوسف‌زاده، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از نگارش جلد سوم از کتاب خاطرات خود خبر داد و گفت: این جلد که جلد پایانی از سه‌گانه خاطراتم محسوب می‌شود، دربردارنده خاطرات من از دوران اسارت در اردوگاه موصل است که در واقع سال‌های پایانی اسارت را شامل می‌شود.

به گفته وی؛ این اثر در حال نگارش است و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده منتشر شود. 

یوسف‌زاده از جمله نویسندگان ادبیات دفاع مقدس است که خود تجربه حضور در سال‌های جنگ تحمیلی را داشت. از او تاکنون دو اثر با محوریت خاطراتش از دوران اسارت با عناوین «آن بیست و سه نفر» و «اردوگاه اطفال» منتشر شده است.

«آن بیست و سه نفر» از جمله آثار تأثیرگذار در حوزه تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی در سال‌های اخیر بود که توانست چهره دیگری از جنگ را نشان دهد و قهرمانان گمنامی را به جامعه معرفی کند. کتابی که براساس آن فیلم سینمایی «23 نفر» نیز ساخته شد که با استقبال مردمی همراه شد. 

«آن بیست و سه نفر» نه روایتی داستانی و نه ماجرایی برخاسته از ذهن نویسنده است؛ این اثر حکایتی است واقعی از زندگی 23 نوجوان که در عملیات بیت‌المقدس به اسارت درآمده‌اند. در حقیقت این کتاب سندی است از زندگی 23 رزمنده که سال‌های شیرین نوجوانی‌شان را در اسارتگاه‌های عراق گذراندند. نگاه به جنگ از قاب نوجوانی 17 ساله، روایتی جدید از جنگ عراق با ایران است که بیش از هر چیزی شجاعت و ایثار نوجوانان ایرانی را در هشت سال دفاع مقدس حکایت می‌کند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار