با بچه های جبهه، قسمت سوم، امرالله کیاء:

ما در کاروان های راهیان نور، به جوان ها هشدار می دهیم جنگ امروز را بشناسند. ما سی و پنج سال است که در حال دفاع هستیم. در جنگ های نظامی، اقتصادی، فرهنگی و غیره.

جنگ امروز سخت تر است و ما باز هم در حال دفاع هستیم

امر الله کیاء، عضو انجمن راویان دفاع مقدس و فعال فرهنگی شرستان گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، از خاطرات تلخ و شیرین خود در سالیان دفاع مقدس می گوید. وی با یاد آوری خاطات ایام نورز سال های جنگ، می گوید: در همین ایام نوروز بود، قرار بود ما در عملیات بدر سال 1361، به عنوان نیروی پیشتیبان وارد جنگ شویم. عملیاتی که قرار بود طبق نقشه پیش رود منتفی شد و به میدان رفتن ما نیز کنسل شد.

امرالله کیاء ادامه می دهد: به یاد دارم که در آن روز ها، اهدایی مردم را به آن محل می آوردند. آجیل بود و خشکبار و این گونه خوراکی ها و ما نیز وظیفه بسته بندی آن ها را برای نیروها به عهده گرفتیم و به کمک نیروهای پشتیبانی رفتیم.

وی در ادامه از خاطره نبرد با منافقین در جبهه های حق علیه باطل تعریف می کند. می گوید: در عملیات مرصاد، روز های پایانی جنگ بود که بعد از امضای قطع نامه، منافقین عملیاتی راه اندازی کردند و ما آن ها را در محلی به دام انداختیم و به همین دلیل هم اسم عملیات را مرصاد گذاشتیم که در قرآن کریم به معنای کمین گاه است. حدود دو هزار و پانصد تا سه هزار نفر از آنان در این عملیات کشته شدند.

مجاهدین خلق

این راوی دفاع مقدس ادامه می دهد: در این عملیات یک دانشجوی جوان ایرانی که بورسیه آلمان داشت به اسارت گرفته شد. او به من گفت: «ما شنیده ایم که تمام نیروهای سپاه و ارتش در جنگ تمرد کردند به ما گفته بودند که ایرانی دیگر رزمنده ای ندارد و کارش تمام است. سازمان مجاهدین باید این افتخار را داشته باشد که تیر خلاص را بزند و شما تحصیل کرده های مقیم خارج باید مسئولیت مدیریتی کشور را به عهده بگیرید. ما را از دانمارک به عراق آوردند و در آنجا خانم رجبی برای خانم ها و رجایی هم برای  ما صحبت می کرد. آن جا به ما امیدواری دادند که کار رژیم تمام است و حتما موفق می شویم. به ما قرص های سیاه نور داده بودند که اگر اسیر شدیم خودمان را بکشیم تا سربازان سپاه ایران ما را تکه تکه نکنند. شما ما را می کشید؟» خیلی از دختر خانم های عضو منافقین، وقتی جسد هایشان را جا بجا می کردیم، دیدیم که قبل از این که تیر و ترکش بخورند، با قرص سیاه نور خودشان را کشته بودند.

این فعال فرهنگی یکی از اهداف اصلی راهیان نور را، زنده ماندن یاد شهدا در ذهن نسل جدی ما می داند و می گوید: ما این سی و پنج سال را به صورت مداوم در جنگ بوده ایم و هنوز هم در جنگ هستیم. زمانی در هشت سال جنگ نظامی، به دفاع پرداختیم و امروز هم انواع جنگ های اقتصادی، انرژی هسته ای ، تهاجم و شبیخون فرهنگی، گریبان ما را گرفته است و باز هم در حال دفاع هستیم. در کاروان های راهیان نور، به جوان ها می گوییم که در کدام جبهه قرار دارند و آن ها را به سلاح های امروزی که قلم، بیان و تبلیغات است، مسلح کنیم و بصیرت سازی کنیم. انشاالله که بتوانیم امروز هم مثل بچه های دیروز پیروز میدان باشیم.

وی همچنین معتقد است کاروان های راهیان نور ، یکی از موثر ترین راه های زنده نگه داشتن یاد شهدا هستند. او می گوید:  جنگ امروز جنگ سخت تری است. یکی از اهدافی که راهیان نور دنبال می کند، این است که به جوانان هشدار بدهد و نهیب بزند که جنگ امروز را بشناسند. الحمدالله بسیار هم تاثیر گذار بوده است. در واقع ما در این کاروان ها، پاد زهر زهری را که دشمن به جوانان ما می دهد داریم و ضد عفونی می کنیم. انشاالله که جوانان ما همیشه پشت نظام و رهبری و اعتقادات خود باشند.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار