محمد حمیدی گفت :برای نخستین‌بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستا و شهر ملی انتخاب شدند که از این تعداد ثبت دو روستا سهم مرکز گلستان بود.

زیارت و شاهکوه به عنوان روستاهای ملی صنایع دستی ثبت شدند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ محمد حمیدی فرماندار شهرستان گرگان در پی ثبت دو روستای زیارت و شاهکوه به عنوان روستاهای ملی صنایع دستی گفت: برای نخستین‌بار چهار روستا و یک شهر از استان گلستان به عنوان روستا و شهر ملی انتخاب شدند که از این تعداد ثبت دو روستا سهم مرکز گلستان بود.

حمیدی با بیان این مطلب گفت: روستای «زیارت» شهرستان گرگان به عنوان روستای ملی جاجیم بافی و روستای «شاهکوه سفلی» باعنوان روستای ملی سوزن دوزی ثبت ملی شدند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت این هنرهای دستی علاوه بر شناساندن این هنر در سطح کشور و دنیا، سبب ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و گردشگری می شود.

فرماندار گرگان بیان کرد: جاجیم بافی در روستای زیارت ریشه تاریخی داشته و علاقمندان زیادی به این هنر مشغول به فعالیت هستند و ثبت این هنر قدیمی می تواند علاوه بر احیا و گسترش آن، در بهبود معیشت مردم این منطقه هم اثرگذار باشد.

حمیدی اضافه کرد: ثبت ملی روستای شاهکوه هم سبب می شود تا در کنار جاذبه‌های طبیعی این منطقه، رونق گردشگری و توسعه پایدار روستا مبتنی بر دانش بومی اتفاق بیفتد.

فرماندار گرگان ضمن قدردانی از همراهی های دکتر حق شناس استاندار گلستان، نمایندگان مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، اداره کل میراث فرهنگی گلستان و بخشدار مرکزی و دهیاران وشوراهای روستاهای فوق در زمینه ثبت این دو روستا گفت: صنایع دستی بخشی از هویت تاریخی و فرهنگی اقوام ایرانی بوده و ثبت آن ها سبب انتقال آن به نسل های آینده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار