دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اقدامات سلبی در برابر صنعت گردشگری به بهانه کرونا، گفت: به جای قربانی کردن صنعت گردشگری باید پروتکل‌های بهداشتی متناسب آن را تدوین کنیم.

نگذارید صنعت گردشگری قربانی کرونا شود/ به جای تعطیل کردن اصناف پروتکل تخصصی تدوین کنید

به گزارش گلستان ۲۴؛ رضا آریان‌پور امروز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس از گنبدکاووس با اشاره به اینکه امروزه صنعت گردشگری در تمام  دنیا به عنوان یک صنعت مترقی و پیشرو مطرح است، اظهار کرد: بسیاری از کشورها از توسعه صنعت گردشگری درآمدهای کلان ارزی و انتقال سریع فرهنگ خود را به عنوان اهداف مدنظر محقق کرده‌اند که شاید کمتر از 10 درصد کشورمان ظرفیت‌های گردشگری داشته‌اند.

وی با بیان اینکه سراسر ایران اسلامی مملو از ظرفیت‌های بی‌شمار و بی‌بدیل گردشگری و میراث فرهنگی است، افزود: نباید بگذاریم نگاه ما به این صنعت از یک نگاه صنعتی و مترقی به نگاهی صرفا مبتنی بر تفریح و پر کردن اوقات فراغت و یا تنها تلاش برای تغییر روحیه مردم تنزل پیدا کند زیرا این صنعت جامع همه این موارد با یکدیگر است.

دبیر فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی از برگزاری نخستین جلسه این فراکسیون با موضوع بررسی وضعیت صنعت گردشگری در شرایط کرونایی خبر داد و خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری در کشورمان در دوران کرونا بیش از همه صنایع آسیب دیده و تقریبا درآمدهای حاصله از این صنعت در کشور به سمت صفر حرکت کرده است.

آریان‌پور با بیان اینکه حضور بیماری کرونا معلوم نیست تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد، ادامه داد: در چنین شرایطی که برخی کارشناسان حتی به تداوم این شرایط تا دو سال آینده نیز معتقد هستند باید کرونا را به عنوان یک مولفه موجود در زندگی بپذیریم و عملا با آن زندگی کنیم.

وی بر لزوم جایگزینی اقدامات ایجابی به جای اقدامات سلبی و محدودیت‌های اجباری تاکید کرد و گفت: وظیفه همه متولیان به ویژه ستاد ملی مقابله با کروناست که پروتکل‌های تخصصی و اختصاصی برای هر حوزه‌ای را با اولویت‌بندی مناسب تدوین و ارائه کند.

نماینده مردم شرق استان گلستان در مجلس شورای اسلامی با ارائه مثال حل شدن موضوع زلزله در زندگی مردم کشور ژاپن، اضافه کرد: مردم و مسوولان این کشور با پذیرفتن وجود زلزله در زندگی روزمره این کشور تلاش کرده‌اند با تدوین پروتکل‌هایی برای ساخت و ساز ساختمان‌ها امروز به مرحله‌ای رسیده است که زلزله‌های سنگین را نیز بدون خسارت پشت سر می‌گذارد.

آریان‌پور با اشاره به حضور دو نفر از اعضای کمیسیون بهداشت در فراکسیون گردشگری، تصریح کرد: ما پیشنهاد کردیم به جای حذف مسافرت‌ها و ایجاد محدودیت در گردشگری داخلی و استفاده از اقدامات سلبی برای فعالیت‌های تخصصی حوزه گردشگری متناسب با ویژگی‌های مدنظر وزارت بهداشت و درمان پروتکل‌های ویژه‌ای تدوین و به فعالان این حوزه ابلاغ شود.

وی با انتقاد از تعلل در تدوین پروتکل‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، گردشگری و ... در شرایط کرونایی، افزود: نخبگان و فرهیختگان جامعه باید در چنین شرایطی به داد جامعه رسیده و برای حل مشکلات آنها با مدل‌سازی درست و طراحی پروتکل‌های واقع‌گرایانه کمک کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از هتل‌داران، تالارداران و ... در سطح کشور با بدهی‌های کلان رو به رو شده و در آستانه ورشکستگی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: در جلسه بعدی فراکسیون که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار خواهد شد قطعا پیرامون اجرایی شدن هر چه سریع‌تر این موضوع اقدام خواهد شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار