دبیر فدراسیون دوومیدانی گفت: حسن تفتیان دونده سرعت المپیکی کشورمان پیش از برگزاری مسابقات دوومیدانی قهرمانی آسیا در دو نوبت راهی فرانسه خواهد شد.

دبیر فدراسیون دوومیدانی: تفتیان دو بار به فرانسه می‌رود/ مشکل مالی برای برگزاری اردوها نداریم

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی رضایی دبیر فدراسیون دوومیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره آخرین شرایط مربوط به برگزاری اردوهای حسن تفتیان ملی‌پوش المپیکی کشورمان اظهار داشت: چند روز قبل با تفتیان جلسه‌ای داشتیم و برنامه‌های خود را تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا تنظیم کردیم. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تفتیان راهی فرانسه می‌شود و 2 ماه در این کشور زیر نظر مربی‌اش «اونتانون گای» به تمرین می‌پردازد و احتمالاً در چند مسابقه نیز شرکت می‌کند. وی در ادامه و به منظور شرکت در مسابقات داخل سالن باشگاه‌های کشور به ایران بازمی‌گردد و پس از آن باز هم راهی فرانسه خواهد شد و تا زمان برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا در اوایل اردیبهشت و اوایل خرداد 1401 در آنجا به تمریناتش ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: تفتیان دونده المپیکی ما است و در سال‌های گذشته به مدال‌های خوش‌رنگی دست یافته و برای ایران افتخارآفرین بوده است، بنابراین حقش است که از او حمایت کنیم. ما درباره پرداخت هزینه اردوهای قبلی با تفتیان به توافق رسیده‌ایم، ضمن اینکه کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش نیز حمایت خوبی از فدراسیون دارند.

رضایی درباره شرایط احسان حدادی دیگر ورزشکار المپیکی ایران گفت: حدادی برنامه‌هایش را داده و بر طرق آن، الان در جزیره کیش است و یک ماه در آنجا خواهد بود. اگر مربی او برای حضور در ایران ترغیب شود، با هم در کشورمان تمرین می‌کنند که البته این کمی دور از انتظار است، اما اگر این فرصت در ایران فراهم نشود، سعی می‌کنیم حدادی را به آمریکا یا کمپی در اروپا اعزام کنیم تا تمریناتش را در کنار مربی‌اش پیگیری کند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون مشکلی در پرداخت هزینه اردوهای داخلی و خارجی دارد یا خیر؟ عنوان کرد: بخشی از هزینه از بودجه فدراسیون، بخشی از سوی کمیته المپیک و وزارت ورزش و بخشی نیز از طریق حامی مالی تامین می‌شود و در واقع مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

وی درباره حضور رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در محل فدراسیون که روز چهارشنبه اتفاق افتاد، گفت: رئیس کمیته المپیک علاقه زیادی به دوومیدانی دارد و نسبت به نتایج کاروان اعزامی ایران به المپیک 2020 توکیو بسیار خوش‌بین است. وی معتقد است که با تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی لازم، دوومیدانی می‌تواند درخشش بیشتری داشته باشد. صالحی امیری در جلسه روز چهارشنبه تاکید زیادی نیز بر روی بخش بانوان داشت و همچنین قول داد که تا پایان سال مبالغی را بابت هزینه اردوها اختصاص بدهد.

رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در سال آینده بازی‌های المپیک، مسابقات قهرمان آسیا و همچنین نوجوانان آسیا را در پیش داریم و در سال 2022 نیز بازی‌های آسیایی را خواهیم داشت. من قول می‌دهم که رنکینگ دوومیدانی در بازی‌های آسیایی 2022 ارتقای خوبی داشته باشد. در حال حاضر نفرات خوبی در دوومیدانی فعالیت می‌کنند و می‌توانیم با حضور آنها نتایج خوبی کسب کنیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار