جدال احتمالی ارسلان مطهری و سیدجلال حسینی در دربی یکی از دوئل‌های جذاب این بازی است.

خطر احتمالی دربی برای پرسپولیس

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فرارو، استقلالی‌ها برای بازگشت دیاباته ازمصدومیت روزشماری می‌کردند تا او بتواند برگ برنده محمود فکری در دربی باشد. با این حال این‌طور که شنیده می‌شود فکری قصد ندارد به دیاباته در ترکیب اصلی بازی بدهد و با همان زوج مهدی قایدی و ارسلان مطهری به میدان برود. شاید در ابتدا این تصمیم عجیب به نظر برسد. اگرچه مهاجمان استقلال در دو بازی اخیر پایشان به گل باز شده و از بحران فاصله گرفته‌اند، اما در طول فصل آمار گل‌زنی آن‌ها خوب نبوده است. این در حالی است که دیاباته در مدت زمان‌های کوتاهی که به میدان رفته تاثیرگذار ظاهر شده است.

ارسلان مطهری و قایدی، اما وظایفی را در این چند هفته انجام می‌دادند که نبودن آن‌ها می‌تواند تیم فکری را با مشکل مواجه کند. ارسلان مطهری در چند بازی آخر استقلال به عنوان تک مهاجم به میدان رفت. او وظیفه داشت تا مدافعان حریف را پرس کرده و با توپ‌گیری از آن‌ها قایدی یا بازیکنان دیگر را صاحب توپ کند. مطهری همچنین با پرس شدید مدافعان حریف را تحت فشار قرار می‌دهد که هم فرصت بازیسازی نداشته و هم احتمال اشتباه آن‌ها بالا برود.

مطهری با میانگین ۴۱ لمس توپ در هر بازی در رتبه دوازدهم بازیکنان استقلال قرار دارد. این آمار نشان می‌دهد که او بیشتر وظایفی بدون توپ داشته تا بتواند با پرس بقیه هم‌تیمی‌هایش را صاحب توپ کند. عکس زیر یک نمونه از حرکت ارسلان مطهری است که با گرفتن توپ از مدافع حریف اولین موقعیت استقلال مقابل آلومینیوم اراک را نصیب این تیم کرد.


با توجه به حضور جلال حسینی در قلب دفاع پرسپولیس، ارسلان مطهری می‎تواند مهره خوبی برای فکری و خطر بزرگی برای یحیی باشد. جلال حسینی با این که در این فصل ستاره سرخ‌ها بوده، اما نمی‌توان از سن بالای او و کند بودنش گذشت و حضور بازیکنی مانند مطهری در نزدیکی او که در طول ۹۰ دقیقه تحت فشارش قرار دهد احتمال اشتباه را در او بالا خواهد برد.

میانگین بیش از ۴ بازپس‌گیری توپ در هر بازی نشان می‌دهد که ارسلان خطر بزرگی برای هر خط دفاعی است. به همین دلیل محمود فکری به همین آسانی با آمدن دیاباته از این مهاجم نخواهد گذشت. سرمربی استقلال شاید اگر نترسد و شجاع باشد بخواهد از مثلث دیاباته و قایدی و مطهری استفاده کند تا در کنار پرس مطهری و شوت‌های قایدی از پاس‌های کلیدی و برتری هوایی دیاباته هم استفاده کند، اما قرار دادن دیاباته به جای ارسلان مطهری بعید است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار