دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه باید دست سودجویان و زمین‌خواران را از اراضی ملی کوتاه کرد، گفت: وضعیت گلستان نسبت به دیگر استان‌های شمالی در زمینه ساخت و ساز غیرمجاز بهتر است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، کاظم پالیزدار شامگاه چهارشنبه در  جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز استان گلستان که با حضور اعضای کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین خواری برگزار شد، اظهار داشت: باید بین کسانی که به اراضی ملی دست درازی می‌کنند با افرادی مانند یک کشاورز که قصد تغییر کاربری اراضی خود را دارد، تفاوت قائل شویم.

وی افزود: باید تعریف درستی از زمین خواری و کسانی که اراضی ملی و منابع طبیعی را تصرف می‌کنند ارائه دهیم.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: هدف همه ما باید پیشگیری و مقابله با متجاوزان به اراضی ملی باشد و در این زمینه طرح کاداستر ( حدنگار) می‌تواند راه حل خوبی برای کوتاه کردن دست سودجویان باشد.

وی بیان داشت: باید کسانی که به عرصه‌های ملی دست درازی می‌کنند را شناسایی کرد و بدون هیچ اغماضی با آنان برخورد شود.

پالیزدار خاطرنشان کرد: پدیده زمین خواری در همه مناطق به ویژه در استان‌های شمالی کشور دیده می‌شود و این موضوع در برخی روستاهای ییلاقی از جمله زیارت به یک معضل جدی تبدیل شده است.

وی در ادامه گفت: شرایط گلستان نسبت به دیگر استان‌های شمالی در موضوع ساخت و سازهای غیرمجاز بهتر است و تهیه نقشه‌های کاداستر اراضی ملی و صدور سند به نام دولت، دست زمین خواران را کوتاه کند.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره وضعیت روستای زیارت اظهار داشت: وضعیت امروز این منطقه نتیجه غفلت و کوتاهی‌هایی است که در گذشته اتفاق افتاده و حالا هم برنامه ریزی برای این روستا باید با افق 15 تا 20 ساله باشد تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی بیان داشت: علاج بخشی چند ماهه نمی‌تواند معضل ساخت و سازهای غیرمجاز که در طول چند دهه در این روستا انجام شده است را برطرف کند.

پالیزدار با بیان اینکه وضعیت روستای زیارت پیچیدگی خاص خود را دارد، گفت: هدف ما حمایت از روستاییان و حفظ حقوق آنان و همچنین مقابله با متصرفان اراضی ملی و مستثنیات و ممانعت از گسترش ساخت و سازهای غیراصولی و غیرمجاز است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار