حسینی گفت: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق امام مراوه تپه حدود ۱۰ میلیارد تومان خسارت زد.

​خسارت ۱۰ میلیاردی رانش زمین به روستای «آق امام» مراوه تپه/ معرفی زمین جایگزین تا ۲ روز آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحمد حسینی» امروز(سه شنبه 19 فروردین) در گفتگو با خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت روستای آق امام مراوه تپه پس از رانش زمین اظهار کرد: در 11 فروردین ماه بر اثر بارش شدید نقطه ای در مراوه تپه، روستای آق امام دچار رانش زمین شد.

 

سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان ادامه داد: ما در 12 فروردین ماه در روستای خسارت دیده از رانش حاضر شدیم، محله «سعدآباد» در فاصله 500 متری از روستای آق امام قرار دارد و در پی بارش شدید باران طی سال گذشته مطالعاتی در این منطقه انجام شد و نتیجه جابه جایی مردم این محله و انتقال به نقطه امن و جلوگیری از ساخت و ساز جدید بوده است.

 

وی اضافه کرد: وقوع بارندگی شدید نقطه ای در 11 فروردین ماه به پیکر 25 واحد مسکونی روستای آق امام خسارت جدی وارد کرد و ساکنان این واحدهای مسکونی به صورت موقت اسکان داده شدند.

 

حسینی متذکر شد: امر مطالعه و نقشه برداری و توپوگرافی زمین در عرصه جدید آغاز شده است و نقطه جدید و امن برای جابه جایی تا دو روز آینده به مدیریت بحران استانداری گلستان، فرمانداری مراوه تپه و اهالی روستا اعلام می شود.

 

سرپرست بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه جبران خسارت به مردم آسیب دیده از رانش روستای آق امام در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: رانش زمین به واحدهای مسکونی و تأسیسات زیربنایی روستای آق امام حدود 10 میلیارد تومان خسارت زد.

 

وی خاطرنشان کرد: براساس مطالعات انجام شده تنها یک محله از روستای آق امام که در فاصله 500 متری از روستا قرار دارد باید جابه جا و به نقطه امنی منتقل شوند و سایر نقاط این روستا مشکلی ندارد و اهالی در این خصوص نگرانی نداشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار