تخلفات پی در پی برخی اعضای شورای شهر کردکوی/نمایندگی به نام مردم به کام جیب اعضای شورای شهر

به گزارش گلستان ۲۴، مدتی قبل شنیده شد حدود 30 هکتار به زمین های شهری شهر کردکوی اضافه شده است، اما چگونه؟ بررسی های میدانی خبرنگار گلستان ۲۴ و اطلاعات به دست آمده نشان می دهد اعضای شورای شهر کردکوی اقدام به خرید زمین هایی در حاشیه بافت شهری می کنند و بعد از مدتی دقیقا همان منطقه را برای پیوستن به بافت شهری در کمیسیون عمرانی شورا مطرح می کنند، به محض تایید این پیشنهاد زمین ها با قیمت چند ده برابری به فروش می رسد و سود چند میلیاردی نصیب اعضای شورا می شود.

در تحقیقات خود متوجه شدیم در میدان امیرالمونین (ع) کردکوی که بیمارستانی هم به همین نام در آن محدوده واقع شده تکه زمینی چند صدمتری وجود دارد ، این زمین از یک سمت به بیمارستان متصل شده و از سمتی دیگر به بافت شهری، اما این زمین در محدوده شهری نیست و همین امر نشان می دهد تنها بخشی از بافت که در اختیار عده ای صاحب نفوذ بوده اجازه ساخت و ساز دارد.

به سراغ مالک زمین رفتیم تا اصل ماجرا را جویا شویم، مدارک و مستنداتی که این فرد به ما ارائه کرد نشان می دهد این زمین از سال 81به دستور استانداری کاربری مسکونی شده است اما شهرداری به آن توجهی نداشته است، از طرفی دیگر سال 93 دادسرای کردکوی شهرداری را محکوم کرده که به این زمین پروانه ساختمانی دهد و با این وجود هنوز مشکل آن برطرف نشده است.

001

گفته می شود زمین های مشابه زیادی وجود دارد که با قرارگیری در کالبد شهری خارج از محدوده حساب می شوند و مجوزهای لازم را از شهرداری اخذ نکرده اند.  

002

موضوع قابل تامل دیگری که وجود دارد استعفای شهردار کردکوی است آن هم پس از اینکه اعضای شورای شهر خبر استیضاح شهردار را رسانه ای کردند. ابتدا این گونه به نظر می رسد شهردار برای فرار از استیضاح تن به استعفا داده است اما پس از بررسی ها متوجه شدیم تن ندادن به زیاده خواهی های اعضای شورای شهر کردکوی زمینه ساز این استعفا بوده و شهردار با علم به این موضوع که اعضای شورا از موضوع استیضاح به عنوان اهرمی برای فشار به او استفاده می کنند دست به این کار زده است.

موضوع تخلفات اعضای شورای شهر کردکوی به قدری گسترده است که در یک گزارش مجال پرداختن به آن ها وجود ندارد و انتظار می رود دستگاه قضا به صورت ویژه به نظارت برعملکرد این اعضا ورود کند تا حقوق شهروندانی که این افراد را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده اند ضایع نشود.

در گزارش های بعدی به ابعاد بیشتری از تخلفات اعضای شورای شهر کردکوی می پردازیم.

 

ارسال نظر

  • مردم شهرستان کردکوی
    0

    یعنی اعضای شورای شهر کردکوی اختلاس می کنند؟؟؟؟؟؟؟؟ مثل شورای شهر بندرگز؟؟؟؟؟؟؟ دادستان استان گلستان ورود کنه و جلوی دزدی ها رو بگیرن........

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه شورای شهر کردکوی تو حاشیه هستن باز یکی دیگر و باز خواست میکنن

آخرین اخبار