وقوع بیش از ۵۰ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان، قطعی برق در برخی از مناطق استان، وجود ۲۵ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل، برگزاری اولین سالگرد درگذشت آیت الله میبدی در گرگان و بازگشت ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به منابع طبیعی از جمله رویدادهای گلستان در هفته گذشته بود.

رویدادهای خبری گلستان در هفته گذشته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت که هفته گذشته ۵۳ فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های استان به وقوع پیوست که در نتیجه آن به ۳۵ هکتار از این عرصه‌ها خسارت سطحی وارد شد.

عبدالرحیم لطفی اظهار داشت: آتش سوزی‌های هفته جاری در عرصه‌های جنگلی شهرستان‌های بندرگز، کردکوی، گرگان، علی آباد کتول، آزادشهر، مینودشت، گالیکش و پارک ملی گلستان به وقوع پیوست.

وی بیان کرد: گرم شدن هوا و کاهش رطوبت در روزهای گذشته سبب خشک شدن برگ‌های کف عرصه‌های جنگلی گلستان شد و آنها را مستعد آتش سوزی کرد که به جز عمدی بودن آتش سوزی در یک نقطه از جنگل قرق گرگان، سایر آتش سوزی‌ها از روی سهل انگاری رخ داد.

**

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با اشاره به ۲۵ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در این استان گفت که گلستان در این بخش جزو پنج استان اول کشور است.

احسان گوهری‌راد اظهار داشت: همه روستاهای دارای بیش از ۲۰ خانوار گلستان مدرسه ابتدایی دارند اما فعالیت مدارس متوسطه نیازمند شاخص‌هایی از جمله تعداد مشخصی از دانش‌آموز است که نبود این شرط در برخی مناطق باعث کم شدن مدارس شده و نقش زیادی در افزایش تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل دارد.

**

هادی حق شناس استاندار گلستان باحضور در منزل آخوند "خوجه‌دردی غراوی‌فر" امام جمعه فقید اهل سنت مراوه‌تپه از یک عمر تلاش و مجاهدت آن مرحوم برای ترویج علوم دینی و تربیت شاگردان و همراهی و همدلی با نظام و انقلاب قدردانی کرد.

آخوند "خوجه‌دردی غراوی‌فر" امام جمعه اهل سنت شهرستان مرزی مراوه‌تپه در شرقی‌ترین قسمت استان گلستان روز چهارشنبه به دلیل کهولت سن در ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

**

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، ‌هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گلستان گفت که از ابتدای امسال تاکنون ۴۵۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق توسط ۹ دستگاه و نهاد متولی در استان کشف شد که ۳۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است.

ابراهیم دشتیان اظهار داشت: سوخت، لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی، سیگار، چوب و پارچه از جمله کالاهای قاچاق کشف شده امسال استان است.

**

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: نقشه پهنه‌بندی خطر آتش‌سوزی پارک ملی گلستان با هدف شناسایی، پیشگیری و کنترل خسارت و تعیین محدوده‌های احتمالی حریق تهیه شد.

محمدرضا کنعانی به اقدامات صورت گرفته برای فراهم کردن تجهیزات کنترل آتش سوزی در پارک ملی گلستان اشاره کرد و گفت: امسال و با تخصیص ۱۲ میلیارد ریال اعتبار، ۱۷ دستگاه دمنده و تجهیزات انفرادی مانند آتش‌کوب خریداری و در برخی نقاط پارک استخر و مخازن ذخیره آب با شرایط آبگیری بالگرد ایجاد شد.

**

مشاهده یک قطعه ماهی خاویاری ۱.۵ متری در خلیج در حال خشکیدن گرگان؛ امید به زنده ماندن این پهنه آبی را افزایش داد.

منابع محلی و ساحل نشینان دریای خزر به خبرنگار ایرنا گفتند این ماهی ارزشمند خاویاری بین یک تا ۱.۵ متر طول داشته و طی ۲ روز متوالی در محدوده خلیج گرگان دیده شده است.

**

رئیس کل دادگستری استان گلستان از بازگشت ۴۷۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس به منابع طبیعی پس از ۵۰ سال خبر داد و گفت: مالک این اراضی با سند رسمی مدعی ۵۰۰ هکتار از مراتع گنبدکاووس بود و رأی دادگاه نیز برای این اراضی گرفته بود.

هادی هاشمیان افزود: به علت اهمیت موضوع، پرونده در کمیسیون ماده ۴۷۷ دادگستری گلستان بررسی و رأی خلاف بین شرع تشخیص داده و برای اعلام نظر به دفتر رئیس قوه قضاییه فرستاده شد.

**

مدیرعامل کارخانه سیمان پیوند گلستان با اشاره به توقف تولید سیمان در این واحد تولیدی به سبب نبود سوخت جایگزین گفت که دوری از مرکز فروش سوخت مازوت و ضعف در ناوگان حمل و نقل جاده‌ای بویژه در فصل سرما، مشکل اصلی تامین سوخت تنها واحد تولید سیمان این استان شمالی است.

**

رییس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از سال ۹۲ و با آغاز طرح سراسری پلاک‌گذاری خودروهای کشاورزی تاکنون بیش از ۱۱ هزار تراکتور و کمباین در این استان پلاک‌گذاری شد.

مریم برزنونی اظهار داشت: گلستان با داشتن ۴۰ هزار دستگاه ماشین آلات کشاورزی رتبه نخست کشور را دارد اما هنوز حدود ۱۴ هزار دستگاه تراکتور و کمباین این استان پلاک‌گذاری نشده است.

**

رییس پلیس فتا فرمانده انتظامی گلستان گفت که ۲۶ درصد جرایم فضای مجازی توسط زنان انجام می‌شود که ۵ درصد مجموع این متخلفان مجازی کمتر از ۱۷ سال دارند.

**

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گلستان گفت که امسال حدود هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی، تخریب و بازسازی مدارس و نیز استاندارد سازی سیستم‌های گرمایشی به این اداره کل تخصیص یافت.

یاسر لیوانی اظهار داشت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی برای دانش آموزان گلستان ۴.۹۲ مترمربع است که با میانگین ۵.۲۱ مترمربع کشوری فاصله دارد.

**

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به ساخت و ساز گسترده در مناطق حاشیه منابع طبیعی گلستان از جمله روستای زیارت گرگان گفت: نجات این روستای تاریخی نیازمند مقابله با متصرفان اراضی ملی و مستثنیات و ممانعت از گسترش ساخت و سازهای غیر اصولی و غیرمجاز است.

کاظم پالیزدار در جلسه شورای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز گلستان اظهار داشت: باید تعریف زمین خواری برای دست اندازان به اراضی ملی و کسانی که برای انجام فعالیت کشاورزی اقدام به تغییر کاربری در اراضی خود می کنند متفاوت باشد.

وی بیان کرد: موضوع تصرفات غیرمجاز در روستای زیارت پیچیدگی خاص خود را دارد که هدف از اجرای طرح های پیشگیرانه و مقابله ای، حمایت از روستاییان و حفظ حقوق آنان و همچنین برخورد با متصرفان اراضی ملی است.

**

هفته گذشته به دلیل کمبود تولید، شرکت توزیع نیروی برق گلستان مجبور به قطع برق مشترکان خانگی در این استان شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان با اشاره به تلاش برای حل مشکل سوخت مورد استفاده نیروگاه‌های استان گفت: در حال حاضر  با قطع برق واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی این مشکل تا حد زیادی کاهش یافته و وضعیت توزیع خانگی این انرژی در استان به ثبات حداکثری رسید.

**

معاون آموزش ابتدایی اداره آموزش و پرورش گنبدکاووس گفت که ۶۵ درصد از دانش آموزان مهاجر و تبعه خارجی این شهرستان به شبکه شاد دسترسی دارند و تلاش برای افزایش این آمار ادامه دارد.

الهه فدایی اظهار داشت: اکنون هزار و ۲۰۰ دانش آموز مهاجر یا تبعه خارجی در سه مقطع ابتدایی، متوسطه دوره اول و دوم مدارس شهرستان گنبد کاووس تحصیل می‌کنند.

وی افزود: ۲۹ درصد دانش آموزان تبعه خارجی گنبد با درس‌نامه و بیش از ۶ درصد نیز به دلیل سکونت در روستاهای کم برخوردار یا دورافتاده از طریق حضور فیزیکی در کلاس‌ درس مشغول تحصیل هستند.

**

بزرگداشت نخستین سالروز درگذشت آیت الله سیدمحمدرضا طاهایی میبدی از علما و مبارزین سیاسی و انقلابی گرگان و دشت روز پنجشنبه در کتابخانه مسجد جامع گرگان برگزار شد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم با اشاره به نقش موثر مرحوم آیت الله میبدی در مبارزات سیاسی قبل از انقلاب در منطقه، گفت: نقش فرهنگی و اجتماعی این عالم ربانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تداوم داشته و شاگردان زیادی را تربیت و تحویل جامعه داده است.

حجت الاسلام علی معلمی بر معرفی شخصیت آیت الله میبدی به نسل جوان تاکید کرد.

آیت الله میبدی، ۲۳ دی‌ماه سال ۱۳۹۸ در ۹۷ سالگی به علت کهولت سن در شهر گرگان دارفانی را وداع گفت.

آیت الله میبدی متولد سال ۱۲۹۹ در شهرستان میبد از توابع یزد در ۲۹ سالگی و پس از گذراندن دوره های تحصیل علوم دینی در نجف و قم به دعوت مرحوم آیت الله محمدرضا مدرس جلینی از علمای گرگان راهی این شهر شد و ۷۰ سال باقی‌مانده عمرش را با تلاش برای نشر علوم دینی و اسلام به همراه تربیت طلاب در حوزه علمیه رضویه گرگان گذراند.

**

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که بندرگز و کردکوی به دلیل کم توجهی مردم به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شهرهای دارای وضعیت قرمز شیوع کرونا وارد شدند.

عبدالرضا فاضل در جلسه استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار داشت: به جز کردکوی و بندرگز، شیوع کرونا در بقیه شهرهای استان رو به کاهش است که امیدواریم با ادامه همکاری مردم و تداوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی، بیماری کووید ۱۹ در این شهرها کنترل شود.

**

مسوول روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال احمر کشوردر نشست با مدیران خبرگزاری های گلستان در گرگان با اشاره به تعدد ماموریت‌های این جمعیت گفت که ۱۹ فروند بالگرد هلال احمر برای امدادرسانی در زمان بروز بحران و حوادث، عملیاتی است.

روح‌الله استاک گفت : هلال احمر چندین بالگرد دیگر هم در اختیار دارد که تعدادی از آن ها در مرحله تعمیر اساسی بوده و با تمام شدن این فرایند به چرخه خدمت بازخواهند گشت.

مسوول روابط عمومی و ارتباطات مردمی هلال احمر همچنین به بودجه ۲۴ هزار میلیارد ریالی سال ۹۹ این جمعیت اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۲هزار میلیارد ریال از این اعتبار وصول شده است.

**

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت که از زمان شروع طرح ملی هویت‌گذاری دام‌های سبک و سنگین در تیرماه پارسال تاکنون ۹۹۵ هزا راس دام شامل ۷۷۰ هزار دام سبک و ۲۲۵ هزار دام سنگین در این استان پلاک‌کوبی شدند.

**

تیم بسکتبال بانوان شهر گرگان در هفته دهم و پایانی دور مقدماتی لیگ برتر زنان کشور در برابر حریف خود تیم پالایش نفت آبادان با نتیجه ۵۳ بر ۶۷ شکست خورد و در رده پنجم جدول رده‌بندی گروه ب قرار گرفت.

همچنین تیم بسکتبال شهرداری گرگان با پیروزی ۷۹ بر ۵۵ برابر خانه بسکتبال خوزستان ضمن کسب نهمین پیروزی متوالی به صدرنشینی خود در گروه الف لیگ برتر بسکتبال ایران ادامه داد.

 
  •  

 

ارسال نظر

آخرین اخبار