فرماندار گمیشان گفت: پروژه اکتشاف نفت و گاز گمیشان به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

پروژه اکتشاف نفت و گاز گمیشان به ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیازدارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد دست مرد در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سه هزار و ۹۶۰ واحد مسکونی در سیل سال ۹۸ متحمل خسارت شد که از این تعداد ۸۵۳ واحد نیاز به احداث مجدد داشت.

وی از اتمام عملیات عمرانی واحدهای تعمیراتی و احداثی خبر داد و گفت: تعدادی از پروژه‌ها به دلیل واقع شدن در حریم رودخانه و یا میراثی بودن باقی مانده و در حال انجام است.

دست مرد با اشاره به اقداماتی در راستای پیشگیری از تکرار مجدد سیلاب‌های احتمالی، افزود: ۴۸ نقطه از جاده‌های گمیشان دچار خسارت شده بود که همگی ترمیم شده است.

وی در خصوص پروژه اکتشاف نفت و گاز که هفته دولت در گمیشان کلنگ زنی شد، گفت: هم اکنون مسیر دسترسی، محوطه سازی و سکو آماده و اقدامات لازم برای حفر چاه انجام شده است.

فرماندار گمیشان با اشاره به احتمال وجود مخازن مشترک نفت یا گاز بین ایران و ترکمنستان، عنوان کرد: این پروژه به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

دست مرد در خصوص پروژه‌های دهه فجر گفت: مجتمع گردشگری خواجه نفس، جاده سازی مسیر ساحل چارقلی، توسعه کارخانه پنیر در سیمین شهر، طرح بهسازی آرخ بزرگ، چمن مصنوعی و پارک بانوان از جمله پروژه‌هایی است که در این ایام افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

وی اضافه کرد: ۲۵۴ برنامه فرهنگی، هنری و ورزشی در سطح شهرستان پیش‌بینی شده که شامل مسابقات فرهنگی و هنری، نشست‌های بصیرتی و سیاسی، اعزام تیم‌های پزشکی، برپایی ایستگاه‌های سلامت، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده و رژه خودرویی است.

فرماندار گمیشان بیان کرد: ۲۰ مدرسه در حال ساخت در شهرستان داریم و فرصت خوبی برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی است.

وی با اشاره به بالا بودن نرخ بیکاری در گمیشان، گفت: اقداماتی از قبیل آموزش به زنان سرپرست خانوار در زمینه دستگاه‌های نخ ریسی، خشک کردن میوه و غیره در حال انجام است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار