استاندار گلستان معتقد است که به سبب تکثر جریان‌های منتقد و مخالف که از تریبون‌های زیادی هم برخوردارند؛ صدای دولت در رسانه‌ها شنیده نمی‌شود.

استاندار گلستان: صدای دولت در رسانه‌ها شنیده نمی‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ هادی حق‌شناس با حضور در ایرنا و نشستی با رییس، دبیران و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز گلستان اظهار داشت: معتقدم ایرنا در بیان خدمات دولت موفق بوده است.

وی ابراز داشت: از ابتدای حضور مدیریتم در گلستان خبرگزاری ایرنا استان رویکرد سازنده‌ای در مباحث خبری و اطلاع رسانی داشته است و هیچ حاشیه‌ای حتی در رفتار خبرنگاران این رسانه ندیده‌ام.

وی بیان داشت: هر چند ایرنا رسانه رسمی نظام است و تعلق خاطر سازمانی دارم ولی جدای از آن هم اینجا را خانه خودم می‌دانم.

۱۲۰ کیلومتر مربع از خلیج گرگان خشک شد

 استاندار گلستان همچنین با اشاره به استمرار پسروی آب خلیج گرگان ناشی از کاهش دبی آب ورود از کانال چپاقلی و رودهای منتهی به آن اظهار داشت که بر اساس آخرین برآورد دستگاههای ذیربط ۱۲۰ کیلومتر مربع از این پهنه آبی ۴۰۰ کیلومتر مربعی خشک شده است.

حق شناس اظهار داشت : تبادل آبی در کانال موسوم به دهانه چپاقلی به سوی خلیج گرگان بسیار کاهش یافته است و در ادامه روند موجود سبب می شود که طی ۳ تا ۴ سال آینده اثری از اکوسیستم آبی خلیج گرگان باقی نباشد.

 وی اضافه کرد: هم اکنون ۳۰ درصد خلیج گرگان از آب خارج شده است و به محلی برای شکل گیری کانون های ریزگرد تبدیل شده است که تهدیدی برای محیط زیست خواهد بود.

 حق شناس افزود: ریزگردهای احتمالی خلیج گرگان علاوه بر اینکه زندگی و معیشت جوامع پیرامونی این زیستگاه آبی در شهرهای ساحلی را به مخاطره می اندازد؛ یقینا سایر نقاط شمال کشور را نیز متاثر می سازد.

 استاندار گلستان به اقدامات دولت برای علاج بخشی و احیای خلیج گرگان اشاره کرد و گفت که پس  از مطرح شدن مشکل در کارگروه ویژه احیای تالاب های کشور با حضور معاون رییس جمهور، مبلغ ۹۰۰ میلیارد برای دستگاه های دخیل در مدیریت خلیج منظور شد تا ظرف ۵ سال اقدامات مطالعاتی و اجرایی همانند لایروبی کانال های چپاقلی و خوزینی برای احیای این اکوسیستم عملیاتی شود.

خلیج گرگان یکی از بزرگترین مخازن آب شیرین متصل به دریای خزر در تداوم زندگی جانداران در بزرگ‌ترین دریاچه زمین به اتصال آن با دریا وابسته است.

اصلی‌ترین مشکل استان گلستان ضعیف بودن تجارت آن است

استاندار گلستان در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: اصلی‌ترین مشکل استان بخش تجارت آن است که باید قوی شود و در این زمینه در مدت کمتر از ۲ سال اقدامات مهمی انجام شد.

حق‌شناس گفت: بخش تجارت در هر سه حوزه هوایی، زمینی و دریایی گلستان نیازمند تقویت است و کمتر استانی از مزیت تمام راههای سه گانه ارتباطی برخوردار است. 

وی افزود: در زمینه تجارت بین‌الملل هم از طریق منطقه آزاد تجاری و مرز اینچه برون و نیز برقراری پرواز از فرودگاه بین المللی گرگان به کشورهای حاشیه خزر و اوراسیا توجه زیادی شده و اقداماتی نیز در این رابطه انجام شده است.

استاندار گلستان ادامه داد: سال گذشته در زمان سیل مسوولیت استانداری گلستان را بر عهده گرفتم و طبیعتا ماموریت اصلی در گام نخست جمع کردن بحرانی بود که ۲۲ هزار خانه را در کنار ابنیه، پل، جاده و سایر بناها دچار خسارت کرد.

حق شناس تصریح کرد: امروز همه مسائل سیل تمام شده و در بسیاری اقدامات مرتبط حتی از سایر استان‌های درگیر سیل جلوتر هستیم و این دست آورد کمی برای دولت نیست.

وی اظهار کرد: در مساله کرونا هم که بعد از سیل گلستان دامن گیر مردم شد؛ مسوولان و خیرین استان با انسجام خوب عملکرد قابل قبولی داشتند.

به گفته حق‌شناس، قبل از کرونا در گلستان سه دستگاه سی تی اسکن وجود داشت اما اکنون ۱۱ دستگاه و مراکز درمانی منطقه فعال شده است و در بخش تخت‌های بیمارستانی هم حدود هزار تخت به ۲ هزار و ۴۰۰ مورد قبلی اضافه می شود.

استاندار گلستان گفت: در شرایطی که دولت ۵ سال را در تحریم‌ ظالمانه شدید گذراند و علیرغم این که از ابتدای انقلاب تا سال ۹۲ حتی یک هکتار زهکشی در اراضی کشاورزی استان صورت نگرفت اما طی ۷ سال اخیر ۷۸ هزار هکتار زهکشی عملیاتی شد و ۳۴ هزار هکتار دیگر هم در دست اقدام و ۵۰ هزار هکتار جدیدا مورد موافقت قرار گرفت.

حق‌شناس ادامه داد: از سال ۷۲ تا ابتدای این دولت ۳۱۳ هزار هکتار طرح آبخیزداری در گلستان اجرا شد ولی طی ۷ سال گذشته بیش از ۳۳۵ هزار هکتار اجرایی شد.

کرونا و تحریم جذب سرمایه گذاری کلان خصوصی در گلستان را کند کرد

استاندار گلستان با یادآوری اینکه زمینه معرفی ظرفیت‌های جذب سرمایه‌گذار خارجی در حوزه‌های مختلف استان فراهم شد، گفت: تشدید تحریم‌ ظالمانه و سایه شیوع کرونا باعث کمرنگی جذب سرمایه‌گذاران در گلستان شد.

حق‌شناس برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین در گرگان را فرصتی برای جذب سرمایه گذاران معرفی کرد و اظهار داشت: گلستان ۷ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا را داراست و زندگی مسالمت آمیز اقوام، نژادها و مذاهب مختلف در کنار هم، تنوع تولیدات کشاورزی، جاذبه های طبیعی و تاریخی، منطقه اقتصادی ویژه اترک، مرز اینچه برون، وجود ۱۲۰ کیلومتر ساحل خزر، فرودگاههای گرگان و کلاله دیگر مزیت های نسبی استان است.

جشنواره اقوام ایران زمین که دبیرخانه دائم آن در گرگان قرار دارد تا ۱۲ بهمن ماه جاری بصورت مجازی دایر است و تاکنون سفیران سوییس و چین در آن حضور و سخنرانی داشته‌اند.

استاندار گلستان معتقد است هرچند کرونا و تحریم باعث چالش‌هایی شد اما جشنواره اقوام ایرانی در گرگان علاوه بر تاثیر ملی آن همچنان ظرفیت بالایی برای توسعه گلستان نیز محسوب می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار