رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تداوم موج سوم کرونا گفت: تعداد بیماران کرونایی در شبانه روز گذشته افزایش نسبی یافته است.

افزایش نسبی تعداد بیماران کرونایی در استان گلستان/خیز دوباره کرونا با عادی انگاری+جدول

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، عبدالرضا فاضل  شامگاه گذشته در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان اظهار داشت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان در شبانه روز گذشته با افزایش نسبی همراه بوده است.

وی گفت: هنوز گرفتار موج سوم کرونا هستیم و اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، روند سینوسی تعداد موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی ادامه خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بیان داشت: در هفته‌های اخیر بیماریابی فعال و خانه به خانه از سوی سپاه در شهرهای بندرگز و کردکوی انجام شد و توانستیم تا شرایط را در این مناطق بهبود ببخشیم.

وی گفت: خوشبختانه شهرستان نارنجی و قرمز در استان نداریم و وضعیت در شهرستان‌های آبی نیز رو به سفید شدن است.

فاضل افزود: تعداد شهرهای آبی استان در مقایسه با هفته گذشته افزایش یافت و به 6 شهر رسید. اکنون وضعیت در شرق استان مطلوب است و در غرب و مرکز استان نیز شرایط تا حد زیادی تثبیت شده و در وضعیت زرد هستیم.

وی گفت: تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان در حدود 400 بیمار متغییر است که تقریبا یک پنجم این بیماران تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: با توجه به بازگشایی‌ها و رفع محدودیت‌هایی که در روزهای اخیر در شهرهای زرد و آبی اتفاق افتاده است در صورت سهل انگاری و عادی انگاری بار دیگر شاهد اوج گیری دوباره کرونا خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: کادر درمانی استان در یکسال اخیر به شدت خسته و فرسوده شده و مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند کمک حال کادر درمان باشند.

فاضل گفت: در صورت همراهی مردم به ویژه در روزهای آینده می‌توانیم امیدوار باشیم که موج چهارم کرونا در استان به تعویق بیفتد در غیر این صورت ممکن است شرایط بسیار بدی را تجربه کنیم.

1399111220053485222134944

 

ارسال نظر

آخرین اخبار