معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گلستان در جلسه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران، عدم تغییر اندازه چشمه تور پره صیادان گلستانی را خواستار شد.

عدم تغییر اندازه چشمه تور پره صیادان گلستانی
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان ایران، در این جلسه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد وضعیت صید ماهیان استخوانی در 3 استانی شمالی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات گلستان در این جلسه گفت: با توجه به اینکه بیش از 90 درصد صید ماهیان استخوانی استان گلستان مربوط به ماهی کفال می باشد، تغییر اندازه چشمه تور پره در 2 ماه پایانی صید می تواند باعث کاهش سرانه صید صیادان گلستانی گردد.
دکتر محسن یحیایی افزود: در حال حاضر اندازه چشمه کیسه تور پره 30 میلیمتر می باشد که با توجه به سایز ماهی کفال این میزان مناسب صید این نوع ماهی است. 
وی در پایان اظهار کرد: همچنین در این جلسه مقرر گردید مرکز تحقیقات شیلات نقطه نظرات خود را در خصوص اجرائی نمودن افزایش زمان صید روزانه به سازمان شیلات ایران منعکس نماید تا پس از بررسی های لازم در خصوص این افزایش زمان صید تصمیم گیری شود.
گفتنی است جلسه کمیته مدیریت صید سازمان شیلات ایران با حضور معاون صید و بنادر ماهیگیری این سازمان، مدیران معاونت صید،  معاونین صید و بنادر ماهیگیری استان های شمالی و نمایندگان مرکز تحقیقات شیلات ایران، برگزار و پشنهادات و نقطه نظرات کارشناسان در خصوص وضعیت صید ماهیان استخوانی در 3 شمالی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
لازم به ذکر است  17 شرکت تعاونی صید پره در دو منطقه گمیشان و میانکاله مشغول صید ماهیان استخوانی از آبهای استان هستند که پیش بینی می گردد نتیجه تلاش صیادان پره استان، صید 350 تن ماهی در سال جاری باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار