با همکاری ستاد اقامه نماز و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) از کتاب "مهدویت و انقلاب اسلامی" با حضر مدیر عامل این موسسه رونمایی شد.

کتاب "مهدویت و انقلاب اسلامی" رونمایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام محمود متوسل -مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) - در مراسم رونمایی از کتاب "مهدویت و انقلاب اسلامی" که در ستاد اقامه نماز برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین عوامل انقلاب اسلامی ایران مرجعیت و رهبری امام راحل بود، گفت: این ‌مرجعیت مورد پذیرش مردم ایران ‌و اکثر مسلمانان و مومنین بود، با بررسی اینکه مردم براساس چه معیاری‌ها مرجعیت خود را قبول داشتند به یک آموزه مهدوی یعنی رجوع به یک عالم واجد شرایط خواهیم رسید.

وی ادامه داد: اینکه امام خمینی(ره) در نگاه مردم مقبولیت داشتند به خاطر نگاه مهدوی بوده است، در دنیا رهبران زیادی داریم که این میزان پذیرش عمومی را نداشتند زیرا دیدگاه مهدوی وجود نداشت. اما در مورد امام‌ راحل، مردم، ایشان را نائب امام عصر(عج) می‌دانستند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) ابراز کرد: برخی از روی غرض‌ورزی امروز اعلام می‌کنند چرا ولایت‌فقیه باید قانون اساسی باشد و ولایت‌فقیه یک امر سیاسی که معلول انقلاب اسلامی قلمداد می‌کنند، این در حالی است که اگر ولایت‌فقیه از قانون اساسی حذف شود یعنی انقلاب اسلامی ما به طور کامل زیر سوال رفته است زیرا این انقلاب محصول ولایت‌فقیه است.

حجت‌الاسلام متوسل بیان کرد: مهدویت و انقلاب اسلامی دو امر تفکیک‌ناپذیر است، انجمن حجتیه از پیش از انقلاب فعالیت داشت اما عملکرد مهدوی نداشتند، در آن زمان نظام با آنها مشکل نداشت زیرا انجمن مهدویتی را تبلیغ می‌کردند که به نظام سیاسی کاری نداشت، اما امام راحل پس از انقلاب در چندین سخنرانی تفکر حجتیه را نقد و آن را باعث سکون و نه حرکت قلمداد کردند.

وی افزود: امام راحل در اکثر سخنرانی‌های خود را تاکید بر صدور انقلاب را داشتند که منظورشان مبارزه با ظرم در سراسر دنیا بود، زیرا مبارزه با کفر زمینه‌ساز ظهور خواهد بود، امام زمان(عج) قرار است همه مردم دنیا را از کفر و ظلم نجات دهد و هدف ایشان فقط مسلمانان نیستند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت موعود(عج) با اشاره به انقلاب اسلامی ایران تصریح کرد: مردم ایران از دی ۵۶ به طور جدی با وحدت تمام کشور مبارزه را آغاز کردند و در بهمن سال ۵۷ زمینه ظهور فراهم شد، خداوند وعده داده است که کسانی که برای حق مبارزه کنند پیروز خواهند شد.

حجت‌الاسلام متوسل خاطرنشان کرد: سال ۱۳۹۷ بنیاد مهدویت با همکاری سایر دستگاه‌های کشور اجلاسیه را تحت عنوان «مهدویت و انقلاب اسلامی» برگزار کرد، براساس فراخوان مقالات و محتواهای زیادی به این اجلاس ارسال شد که در نهایت بهترین سخنرانی‌ها و مقاله‌ها را به صورت یک کتاب گردآوری کردیم

حجت‌الاسلام محمدرضا نصوری در ادامه این مراسم  در مراسم با بیان اینکه رویکرد مهدویت قبل از انقلاب ایستا و منفی بود و ما پس از انقلاب این رویکرد را تغییر دادیم، اظهار کرد: انتظار امروز این است که مهدویت باید پویا باشد که در این انقلاب این مهم رقم خورد.

وی ادامه داد: سعی ما بر این است که بخش مهمی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را حفظ و پرچم این انقلاب را به امام زمان(عج) تحویل دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار