رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از افزایش نگران کننده بیماران سرپایی کرونا در استان خبرداد و گفت: تعداد بیماران مراجعه کننده با علایم کرونا بخصوص در سه روز اخیر افزایش یافته است.

افزایش نگران کننده بیماران سرپایی کرونا در گلستان/2150 هم استانی از ابتدای شیوع کرونا فوت کردند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما؛ عبدالرضا فاضل شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: 5شهر گلستان در شرایط آبی و بقیه در وضع زرد کرونایی قرار دارند و امیدواریم با رعایت مردم به سوی سفید شدن حرکت کنیم.

وی افزود: هم اکنون 392بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 81بیمار در آی سی یو به سر می برند و 29نفر از آنان با دستگاه ونتیلاتور به حیات خود ادامه می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: روز گذشته2 هم استانی را به علت کرونا از دست دادیم.

فاضل در ادامه تجمع و دورهمی را عمده شکست پروتکل های بهداشتی دانست و بیان کرد: به نظر می رسد درشهرستان های غرب گلستان به خصوص بندرگز برگزاری دورهمی ها و برپایی مجلس عزا بیشتر عامل افزایش شیوع این بیماری می شود .

وی ادامه داد: با گذشت یکسال از شیوع ویروس کرونا «بندرگز» همچنان در وضعیت نابسامان و پرخطر قرار دارد و پس از دوره کوتاهی دوباره خیز کرونا در آن بیشتر می شود که  دلیل آن برای ما نامشخص است.

فاضل خاطرنشان کرد: در روزهای اخیر هم روند شیوع و ابتلا به کرونا در بندرگز رو به افزایش است و از شاخص چهار درصد ابتلا به ازای هر صد هزار نفر در هفته گذشته به 5.8 درصد در روزهای اخیر رسید.

این مقام مسئول با بیان اینکه به نظر می آید همچنان در پیک سوم قرار داریم ، گفت: با عادی انگاری و کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی روند ابتلا به کرونا در استان تقریبا ثابت با شیب صعودی اندک است.

وی در ادامه با ارائه آماری از شیوع کرونا در 11 ماه اخیریادآورشد:  بیش از 90درصد مبتلایان کرونا در استان بیش از30 سال و حدود 70 درصد فوت شدگان بیش از 60سال سن داشتند که اغلب آنان دارای بیماری زمینه‌ای بودند.

فاضل اضافه کرد:  24.5 درصد از فوت شدگان کرونا در گلستان در رده سنی 40 تا 60سال قرار دارند.

به گفته وی،  54 درصد فوت شدگان در گلستان از کووید 19 مردهستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خاتمه گفت: از اول اسفند ماه سال گذشته تاکنون 23هزار و 500نفر به علت ابتلا به کرونا در گلستان بستری شده و در این مدت 2 هزار و 150بیمار مبتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار