معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: تورهای مجوزدار می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند.

تور‌های گردشگری برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، ولی تیموری معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با روسا و اعضای هیئت مدیره جوامع تاسیسات گردشگری استان گلستان گفت: مهمترین و اصلی‌ترین محور توسعه استان گلستان و مزیت غالب و برتر آن گردشگری است.

او افزود: گلستان به عنوان ایران کوچک از همه زیبایی ها، جاذبه‌ها و توانمندی‌های کشور برخوردار است و امیدواریم در حوزه گردشگری جایگاه شایسته خود را به دست آورد.

تیموری ادامه داد: در راستای توسعه گردشگری گلستان توافقنامه‌ای با پنج کشور ساحلی خزر منعقد شد و اجلاس آن قرار بود امسال در گرگان برگزار شود که با شروع کرونا به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

او گفت: امروز گردشگری دنیا در بحرانی وارد شده که در تاریخچه این صنعت بی سابقه بوده است.

تیموری ادامه داد: توزیع سفر یکی از سیاست‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی بود که با تعریف مسیر‌های جدید گردشگری، معرفی و توسعه محصولات جدید گردشگری سعی کردیم این اتفاق را رقم بزنیم که تا حدودی موفق بودیم.

او گفت: اقامتگاه بوم گردی خلا زیرساختی و اقامتی را در روستا‌ها برطرف کرد و علاوه بر این که هویت بخش روستا‌ها خواهد بود، بخش‌های دیگر روستا را نیز فعال می‌کند.

تیموری افزود: برنامه ملی توسعه گردشگری کشور که با همکاری سازمان جهانی گردشگری و یونسکو در حال تدوین است برای بازده زمانی ۱۰ ساله آینده تدوین و تا پایان مردادماه آماده خواهد شد.

او ادامه داد: برای برخورداری از نقشه راه گردشگری در سطح استان ها، طرح‌های جامع گردشگری استان‌ها با توجه به ظرفیت‌های خاص هر یک از آن‌ها در حال تدوین بوده و این طرح برای ۱۹ استان تهیه شده است.

تیموری گفت: حوزه گردشگری متعهد است تا عادی شدن شرایط از هر گونه اقدامی که به شیوع بیماری کرونا دامن بزند جلوگیری کند.

او افزود: با پیگیری و هماهنگی ‎های انجام شده تورهای مجوزدار می‌توانند با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ برنامه ریزی کنند. 

تیموری ادامه داد: خانواده‌هایی که از قبل مجموعه‌های گردشگری را رزرو کرده و بخواهند با وسیله حمل و نقل عمومی یا شخصی به مقصد بروند، با داشتن مجوز وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشکلی برای تردد نخواهند داشت.

او گفت: وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطابق نظر ستاد ملی کرونا با سفر‌های نوروزی که همراه با چادرزدن یا مدرسه خوابیدن و استفاده از مهمانسرا‌های دولتی باشد، مخالف است.

تیموری گفت: امیدواریم روند صنعت گردشگری با روند کاهشی شیوع کرونا به سمت گشایش پیش رود و از آنجایی که گردشگری صنعتی مردم محور است هر چه سریعتر به شرایط عادی بازگردیم.

او افزود: در انتهای سال ۹۵ تعداد گردشگران خارجی وارده به ایران ۴ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر بود و رشد آن تا ۸ میلیون و ۸۶۰ هزار توریست پیش بینی شده بود، اما برخی مسائل منطقه‌ای و بویژه موضوع کرونا باعث ریزش شدید آمار شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار