رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: توصیه اکیدمان به زوج‌های جوان این است که در شرایط بحرانی کرونایی مجلس عروسی برگزار نکنند.

گامی ساده برای کنترول ویروس کرونا

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: در روزهای اخیر  به دلیل کاهش توجه به دستورالعمل های بهداشتی از وضعیت آبی به زرد برگشتیم و در صورت تداوم این مسئله به شرایط نارنجی و قرمز می رسیم، اما اگر همراهی شایسته مردم همچون آذر ماه تداوم یابد می‌توانیم مانع از رقم خوردن روزهای سخت کرونایی در ماه‌های بهمن و اسفند شویم.

وی افزود: در روزهای اخیر آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا افزایش یافته است، گرچه آمار بستری‌ها افزایش نداشته، اما رشد آمار موارد سرپایی هم خود نگران‌کننده است.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهدبا بیان اینکه توصیه اکیدمان به عموم مردم این است که در شرایط کنونی از برگزاری هر گونه دورهمی و انجام سفر اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: بهتر است که دورهمی‌ها را به پس از بحران کرونا موکول کنیم تا خدای نکرده عزیزی از جمع ما جدا نشود و معتقدیم که رعایت نکات پیشگیرانه مهمترین عامل در حفظ سلامتمان است.

دکتر نهبندانی ضمن تبریک به زوج‌های جوان و آرزوی خوشبختی برای آنان، بیان کرد: با توجه به اینکه در ایام فرخنده ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) هستیم توصیه اکید این است که در این ایام با توجه به شرایط بحرانی کرونایی مجالس جشن و عروسی برگزار نشود و کاری نکنند که خدای نکرده یک مجلس شادی ناخواسته منجر به شکل‌گیری چند مجلس غم و سوگ مهمانان حاضر در آن مراسم بشود.

وی تأکید کرد: فرصت با هم بودن و در کنار هم بودن همیشه هست، اما اگر بخواهیم به بی‌توجهی‌ها و بی‌تفاوتی‌های خود در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک ادامه دهیم برای همیشه از دیدار عزیزانمان محروم می‌شویم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار