رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با تقدیر از همراهی مردم در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی گفت که سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان با کاهش تعداد مبتلایان و جان‌باختگان این ویروس همچنان ادامه دارد.

سیر نزولی شیوع کرونا در گلستان ادامه دارد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، عبدالرضا فاضل اظهار داشت: در حال حاضر ۹ شهرستان در وضعیت زرد و پنج شهرستان استان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند که در این میان وضعیت بندرگز کماکان نگران کننده و نیازمند همراهی بیشتر مردم برای کاهش تعداد مبتلایان و جان باختگان است.

چند روز قبل هادی حق شناس استاندار گلستان یکی از دلایل شیوع کرونا در بندرگز را تردد کارگران فصلی به استان مازندران اعلام کرده و گفته بود: در تردد این افراد هیچ نظارتی انجام نمی‌شود و گزارش‌های رسیده حاکی از سوارکردن کارگران بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک و رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مینی بوس است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در ادامه از تثبیت وضعیت کرونا در مناطق شمال و شرق استان خبر داد و گفت: با همراهی مردم در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، وضعیت شیوع کرونا در علی‌آبادکتول، رامیان، آزادشهر، گنبدکاووس، مینودشت، گالیکش، کلاله، مراوه تپه و گمیشان به رنگ زرد تغییر یافته و گرگان و آق‌قلا در مرکز به همراه بندرگز، کردکوی و بندرترکمن در غرب استان با داشتن روند ثابت مبتلا و جان باخته در وضعیت نارنجی قرار دارند.

فاضل ادامه داد: در حال حاضر ۴۴۲ تخت بیمارستانی استان در اختیار مبتلایان کرونا است که از این تعداد صد نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی‌سی‌یو) بستری بوده و ۳۸ نفر به علت مشکلات تنفسی به دستگاه ونیتلاتور وصل هستند.

وی گفت: کاهش ابتلا، بستری و جان باختن به کرونا نباید موجب ساده انگاری این بیماری شده و مردم را از رعایت شیوه نامه هایی مانند استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی باز دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار