مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از بهره برداری فاز نخست موزه میراث روستایی گلستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بهره برداری از فاز نخست موزه میراث روستایی گلستان در سال ۱۴۰۰
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی گلستان در بازدید از موزه میراث روستایی استان گفت: برنامه ریزی و هدف گذاری با هدف بهره برداری به موقع از فاز اول طرح میراث روستایی گلستان صورت گرفته است.

تجری ادامه داد: برای بهره برداری از فاز‌های بعدی پروژه نیازمند اعتبارات کافی و تعاملات دستگا‌های اجرایی هستیم.

قدرت اله عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان هم در این بازید گفت: با پیگیری و تعاملات لازم صورت گرفته از سازمان برنامه و بودجه کشور برای تسریع در عملیات اجرایی فاز اول و توسعه و رونق گردشگری پایدار، نسبت به تامین اعتبار لازم از منابع اعتباری ملی سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۰ میلیارد ریال بودجه همت گذاشته شد.

او افزود: در همین راستا، باتوجه به هدف گذاری تمامی بخش‌های فاز اول، تلاش می‌شود تا سایر اعتبارات لازم در این خصوص تامین و در اختیار این پروژه قرار گیرد.

عابدی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از اجرای اقدامات مورد نیاز در ماه‌های پیش رو، برای بهره برداری کامل از فاز نخست موزه میراث روستایی گلستان حمایت می‌کند.

این موزه پس از نمونه موردی در گیلان، به عنوان دومین نوع موزه در کشور، خاورمیانه و آسیای مرکزی در استان گلستان است.
شناسایی هویت بومی به منظور حفظ و صیانت از آن، غنی سازی هویت ملی، تقویت فرهنگ خودباوری و خِردورزی، ایجاد انگیزه در جوانان، پر کردن اوقات فراغت مردم، شناسایی و معرفی ارزش‌های مذهبی و ملی مردم و بازسازی آنها، توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی، رونق صنعت گردشگری و توسعه مفهوم معماری پایدار از جمله اهداف این طرح است.

این موزه در پارک جنگلی قرق در حال ساخت است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار