سید محمد حسینی از صدور اولین اسناد مالکیت در راستای تفاهمنامه سه جانبه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و اداره ثبت اسناد و املاک استان خبر داد.

تفاهم نامه سه جانبه بنیاد مسکن ، بنیاد علوی و اداره ثبت جواب داد / صدور اولین اسناد مالکیت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از گلستان ما ؛ مدیرکل بنیاد مسکن استان گلستان از صدور اولین اسناد مالکیت در راستای تفاهمنامه سه جانبه فی مابین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بنیاد علوی و اداره ثبت اسناد و املاک استان برای اهالی روستاها و شهرهای تحت مالکیت بنیاد علوی خبر داد.

سیدمحمد حسینی افزود : برای تسریع در روند تعیین تکلیف و صدور سند مالکیت برای این املاک ۱۰۰ گروه ارزیاب ، نقشه خانه ها را با مشارکت و همکاری متقاضیان تهیه کرده و پرونده ها را بلافاصله به اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ها ارسال خواهند کرد.

وی بیان کرد : ۶۰۰ روستا و ۱۷ شهر استان گلستان تحت مالکیت بنیاد علوی است که با امضای تفاهم نامه سه جانبه در مرداد ماه سالجاری با حضور استاندار گلستان و مدیران کل دستگاه های موضوع تفاهم نامه، کار صدور و تحویل اسناد مالکیت اراضی و املاک به اهالی این روستاها و شهرها بعد از سالها انتظار در کمتر از ۶ ماه به نتیجه رسید .

 حسینی ادامه داد : با تلاش بنیاد مسکن استان گلستان تا کنون کار نقشه برداری ۴۱۱ روستای تحت مالکیت بنیاد علوی با نقشه برداری از ۷۸۱۳۱ واحد مسکونی انجام و صدور اسناد این املاک کارسازی شده است.

گفتنی است تثبیت مالکیت، استفاده بعنوان وثیقه بانکی و ضمانت، افزایش ارزش ملک و ... از مزایای مهم سند مالکیت است که بدون مراجعه مردم به ادارات در شهرها، کار تشکیل پرونده، اخذ مجوزها، صدور اسناد و تحویل آن درب منزل روستائیان توسط بنیادمسکن استان انجام میگردد.

52

ارسال نظر

آخرین اخبار