استاندار گلستان با بیان اینکه بخش خصوصی می تواند در پروژه های تولیدی و اشتغالزای استان تحول آفرین باشد، اظهار کرد: سال گذشته کشور در فشار حداکثری قرار داشت اما به همت بخش دولتی و بخش خصوصی خدمات فراوانی به کشور ارائه شده است.

بخش خصوصی می تواند در پروژه های تولیدی و اشتغالزای استان تحول آفرین باشد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ هادی حق شناس، عصر جمعه ۱۷ بهمن در آیین متمرکز افتتاح و کلنگ زنی پروژه های عمرانی و اقتصادی شهرستان علی آبادکتول و شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: از زمان شروع کرونا تا به امروز به دلیل فشاری که به اقتصاد امریکا آمده است ۵۰ میلیون نفر در این کشور از بن غذا استفاده می کنند و اقتصاد سه کشور آلمان, فرانسه و انگلیس دچار رشد منفی ۵ تا ۱۰ درصدی شده‌اند اما جمهوری اسلامی علاوه بر کرونا با تحریم‌های ظالمانه ای مواجه است حتی اجازه پرداخت حق عضویت کشور در سازمان ملل را نمی دهند.

وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید تا به امروز تولیدات کشاورزی استان از ۳ میلیون تن به ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسیده است.

حق شناس خاطرنشان کرد: حجم افتتاحات استان طی هفته دولت و دهه فجر سال گذشته ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بوده که این رقم در سال جاری به ۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: مجموع واردات و صادرات کشور ۲۹۰ میلیارد دلار در سال ۹۰  بوده که این رقم به دلیل تحریم‌های ظالمانه و فشارهای نظام سلطه به ۶۰ میلیارد دلار رسیده و کشور در چنین شرایطی ارائه خدمات می کند.

به گفته استاندار گلستان، از ۱۲ هزار کلاس درس استان ۱۸۰۰ کلاس درس در فاصله سال های ۹۲ تا ۹۹ ساخته شده و تعداد اتاق های اقامتی گردشگری از ۱۲۰۰ اتاق در سال ۹۲ به ۲۴۰۰ اتاق در سال ۹۹ رسیده است و این در شرایطی بوده که دولت پنج سال از عمر هفت ساله خود را در تحریم گذرانده است.

وی افزود: زهکشی زمین‌های کشاورزی زمانی جایگاه خود را نشان می دهد که محصول این زمین ها پیش از زهکشی ۷۰۰ کیلو گرم بوده و پس از آن به ۲.۵ میلیون تن رسیده است و دولت ۸۰ هزار هکتار اراضی استان را با اعتباری قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان زهکشی کرده است.

حق شناس ادامه کرد: از سال ۷۲ تا ۹۲ اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان حدود ۳۳۰ هزار هکتار بوده که حجم اجرای این طرح ها از سال ۹۲ تا ۹۹ به ۳۵۰ هزار هکتار رسیده است.

وی گفت: با همکاری بانک توسعه اسلامی طرح آبیاری نوین در سطح نیمی از روستاهای شهرستان علی آباد با اعتبار بیش از ۲۳۰۰ میلیارد تومان در حال اجراست.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار