نایب رئیس کمیسیون فرهنگی خواستار اطلاع مجلس از آزمایشات بالینی واکسن وارداتی کرونا شد تا با استاندارهای بهداشت و درمان کشورمان تطابق داشته باشد، گفت: باید دولت چتر حمایتی خود را از تولیدکنندگان واکسن در کشورمان بگستراند.

مجلس باید از جزئیات واکسن وارداتی کرونا مطلع باشد/ چتر حمایتی دولت از تولیدکنندگان واکسن‌های داخلی گسترده شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در باره لزوم اطلاع مجلس از  جزئیات و آزمایش‌های واکسن وارداتی اظهار داشت: ما در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های بهداشت و درمان کشور بایستی راهبردهای مقام معظم رهبری که چراغ راه کشور است را عملیاتی کرده و نصب العین اقدامات خود قرار دهیم که ایشان در مورد واردات واکسن‌های خارجی فرمودند واردات از کشورهای انگلیس و آمریکا ممنوع است.

وی افزود: تجربه گام اول انقلاب اسلامی نشان داد که هر جا کم توجهی و بی توجهی کردیم و بر نظارت‌های خود نیفزودیم، ضرر کرده و دچار خسران شدیم؛ این موضوع در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری‌، نظامی، سیاسی و بهداشت وجود دارد و نمی‌توانیم بخشی را مستثنا قرار دهیم، لذا باید شاقول و تراز حرکت خود را در تهیه واکسن کرونا نظارت بر واردات واکسن و دانستن جزئیات ‌آن است تا با استانداردهای بهداشت و درمان کشورمان تطابق داشته باشد؛ چراکه نیاز فعلی کشور با واکسن داخلی تأمین نمی‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: توجه به مسائل ملی هم در موضوع واردات واکسن خارجی بایستی مورد توجه قرار گیرد و نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم؛ چرا که با کوچک‌ترین بی توجهی در این بخش دچار خسران بزرگی در حوزه بهداشت و درمان کشور خواهیم شد که سوابق آن در دهه 70 وجود دارد.

منتظری تأکید کرد: برای واکسن کرونا در ابتدا باید نگاه به درون داشته و با تکیه بر تولید واکسن داخلی نیازهای خود را برطرف کنیم و بکوشیم ظرفیت‌های داخلی را باور کرده و همه این پتانسیل را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنیم.

وی افزود: برای موضوع واردات واکسن کرونا به هیچ وجه نباید شتاب و عجله داشت چراکه بحث سلامت مردم مطرح است و به همین دلیل حق مردم و مجلس است که از جزئیات و ریز واکسن خارجی که به کشورمان وارد می‌شود بدانند و نباید دقت را فدای سرعت کنیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: چون دقت به اصل سلامت در حوزه بهداشت و درمان گره خورده است، بایستی به این موضوع پایبند باشیم و بی توجهی‌های دهه 70 به واردات خون آلوده را یادآوری کرده و بر افزایش نظارت‌های خود بیفزاییم.

منتظری گفت: بخش‌های مختلف کشور باید چتر حمایتی خود را بر شرکت‌های تولیدکننده واکسن کرونا در کشورمان بگسترانند تا آنها ضمن افزایش انگیزه خود بر تولیدات بیفزایند و اگر آهسته و پیوسته به تولید واکسن کرونا مبادرت کنیم نمی‌توانیم مشکل فعلی را برطرف کرده و جامعه را علیه ویروس منحوس کرونا واکسینه کنیم، لذا چاره‌ای جز تهیه از کشورهای خارجی نداریم به شرطی که اطمینان صد درصدی از جزئیات و اطلاعات این واکسن‌ها و آزمایش‌های مختلف بالینی آن داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار