ماجرایی تلخ در پیچ و خم ناملایمات اداری

«مرکز تحقیقات سرطان گوارش و کبد» که قرار بود پاییز امسال به بهره‎برداری برسد و اکنون با پیشرفت فیزیکی بیش از 90 درصد در آستانه افتتاح قرار گرفته در پیچ و خم ناملایمات اداری متوقف شده است.

ابهام در سرنوشت افتتاح «مرکز تحقیقات سرطان گوارش و کبد» در گلستان

 به گزارش گلستان24، چشم‌های نگران مردم به سرنوشت پروژه در حال افتتاح «مرکز تحقیقات سرطان گوارش و کبد» استان گلستان دوخته شده که به دلیل عدم پرداخت عوارض شهرداری متوقف مانده است.

این پروژه 20 میلیارد تومانی که جنب بیمارستان صیادشیرازی گرگان واقع شده و قرار است به سه دسته از بیماران بخش «سرطان»، «قلب و عروق» و «تصادفات» خدمات بدهد اکنون با بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف شده و دلیل آن به عدم پرداخت عوارض شهرداری گره خورده است.

680001

کلنگ این پروژه درمانی حدود دو سال و نیم گذشته و در دولت تدبیر و امید به زمین زده شد و ساختمانی در چهار و نیم طبقه با زیربنای 3 هزار متر مربع است، در دو طبقه این پروژه حدود 50 تخت مراقبت‎های ویژه برای بیماران قلبی و عروقی اختصاص یافته است.

ارزش تقریبی هر تخت حدود 150 میلیون تومان گزارش شده و بالغ بر 6 میلیارد تومان فقط به صورت اعتبارات ملی برای تجهیزات مراقبت‎های ویژه پروژه اختصاص داده شد، ساخت و تکمیل این مرکز با امکانات درمانی و دستگاه‎های مدرن آن بالغ بر 20 میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

پروژه‎ای که وعده افتتاح آن چندی پیش از سوی علی عموزاد مهدیرجی معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پاییز امسال داده شده بود اکنون در پیچ و خم ناملایمات اداری مسکوت مانده است، افتتاح رسمی این پروژه نیز قرار بود با حضور وزیر بهداشت و درمان همزمان با ایام‎الله دهه فجر در استان گلستان انجام تا کام مردم گلستان را شیرین کند.

وضعیت پروژه‎ای که مستقیما با سلامت مردم گره خورده و بیماران زیادی را در صف‎های طولانی انتظار قرار داده است حالا به سرنوشتی دچار شده که تنها پرداخت پول علاج آن شده است و قفل آن فقط به دست شهرداری گرگان باز می‎شود.

اینکه شهرداری گرگان جلوی پیشرفت فیزیکی این پروژه را بعد از گذشت مدت‎ها عملیات عمرانی گرفته جای بسی تامل دارد، اینکه تاکنون و در این مدت عوامل شهرداری کجا بودند و چرا از همان ابتدا این سختگیری‎ها اعمال نشد و حال زمانی که قرار است این مرکز افتتاح شود ماجرایی تلخ رخ داد.

* جریمه‎های هنگفت شهرداری مانع بهره‎برداری مرکز آنژیوگرافی در گرگان شد

یک منبع آگاه در این زمینه به خبرنگار فارس گفت: مرکز آنژیوگرافی قلب در گرگان یکی از پروژه‎های در آستانه افتتاح است که جریمه‎های هنگفت شهرداری مانع از بهره‎برداری این پروژه مهم و حیاتی شده است.

وی افزود: مرکز آنژیوگرافی قلب که جنب بیمارستان صیادشیرازی گرگان واقع شده با دارا بودن 30 تخت ICU و 40 تخت CCU آماده بهره‎برداری است این پروژه حساس و حیاتی قرار بود طی روزهای اخیر به بهره‎برداری برسد اما 20 روز است که با مانع‎تراشی شهرداری گرگان متوقف شده و تنها بهانه عدم افتتاح آن به جریمه هنگفت شهرداری برمی‎گردد.

وی با اشاره به اینکه نیاز مبرم بیماران به تخت‎های ICU و CCU کاملا احساس می‎شود، خاطرنشان کرد: اینکه این پروژه به دلیل جریمه مالی متوقف شده نشان می‎دهد که جان انسان‎ها برای برخی افراد مهم نیست و بسیار بی‎تفاوت از کنار چنین مسئله‎ای عبور می‎کنند.

این منبع آگاه که نخواست نامی از وی فاش شود، افزود: در صورت هماهنگی و همکاری‎های بین بخشی اکنون باید شاهد افتتاح این پروژه در مرکز گلستان باشیم اما شهردار گرگان با قرار دادن این پروژه در ماده 100 روند اجرای آن را متوقف کرده است.

وی با تاکید بر اینکه جان انسان باید مهمتر از هر چیزی باشد، گفت: نباید به دلیل مسائل مالی نسبت به خدمت‎رسانی مردم خللی وارد شود مردم چه گناهی دارند که در آزمون و خطای مسئولان گرفتار شوند.

این منبع آگاه با اشاره به اینکه شهردار گرگان با ایجاد زیرگذر و روگذر در این شهر برای خودش محبوبیت ایجاد کرده است، ابراز کرد: منطقی‎ترین اقدام این است که بگذاریم این پروژه افتتاح شود تا مردم بیش از این دچار سردرگمی نباشد، آن وقت مسئولان متولی مشکلات موجود را در سایه تعامل و همکاری با یکدیگر حل کنند.

وی با اشاره به اینکه ناهماهنگی بین بخشی، آسیب‎هایی را متوجه بیماران کرده است در خصوص افتتاح بیمارستان سوختگی گرگان نیز گفت: حدود 40 روز است این بیمارستان افتتاح شده اما کودک دو ساله به علت سوختگی شدید و در حین انتقال به ساری جان خود را از دست می‎دهد.

این منبع آگاه بیان داشت: مسئولان باید به سلامت مردم بیشتر اهمیت دهند نه اینکه همه مسائل را در ابعاد اقتصادی ببینند.

به گزارش فارس، بیان این مسائل آن هم در حوزه بهداشت و درمان باید تلنگری به مسئولان باشد و این امید می‎رود که متولیان امر با درک موضوع نسبت به سهل‎انگاری‎های پیش آمده احساس تکلیف کرده و برای جان انسان‎ها ارزش بیشتری قائل شوند./فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار