مدیرکل هواشناسی گلستان گفت که سامانه پایش گرد و غبار هواشناسی استان برای بررسی وضعیت و سنجش سطح آلودگی هوا در اثر گرد و خاک و ارائه داده‌های آن به مسوولان برای اتخاذ تدابیر لازم و مقابله‌ با این پدیده زیست محیطی در شهرستان مراوه‌تپه به بهره‌برداری رسید.

سامانه پایش گرد و غبار در گلستان راه‌اندازی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ نوربخش داداشی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این سامانه که با هزینه چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک ماه پیش در مراوه‌تپه راه اندازی شده بود عصر دیروز با حضور رییس سازمان هواشناسی کشور به بهره‌برداری رسید.

استان مرزی گلستان واقع در شمال ایران در برخی مناطق دارای شرایط اقلیمی خشک و نیمه‎ خشک و بیابانی بوده و در همسایگی آن نیز بیابان های بزرگی در کشور ترکمنستان همچون قره قوم وجود دارد که زمینه بروز ریزگردها را فراهم کرده است.

داداشی به حضور روز گذشته رییس سازمان هواشناسی کشور در ایستگاه‌های باران و اقلیم سنجی مراوه‌تپه اشاره کرد و گفت: در این بازدیدها در خصوص برخط (آنلاین) شدن و قابل دسترس بودن اطلاعات هواشناسی و همچنین ارسال سریع هشدارها از جمله در حوادث سیل و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی با فرماندار این شهرستان مرزی تبادل نظر شد.

وی اضافه کرد: دراین دیدار فرماندار مراوه‌تپه درخواست کرد ایستگاه هواشناسی جاده‌ای در گردنه "چناران و شلمی" این شهرستان راه اندازی شود که رییس سازمان هواشناسی موافقت خود را برای بررسی در کارگروه فنی و شبکه ایستگاه‌های هواشناسی کشور و تصویب یکی از این ۲ نقطه اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: امروز صبح نیز رییس سازمان هواشناسی کشور در ادامه سفر ۲ روزه خود از ادارات هواشناسی گنبدکاووس و مینودشت سرکشی و با کارکنان این ادارات گفت و گو خواهد کرد.

داداشی گفت: عصر امروز یکشنبه عملیات اجرایی ساخت ابنیه ایستگاه "سامانه رادار هواشناسی" با قابلیت پیش‌بینی‌ کوتاه مدت و دقیق سامانه‌های جوی و پایش ابرهای بارشی گلستان در شهرستان گنبدکاووس با هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال آغاز خواهد شد.

سحر تاج بخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور همچنین روز گذشته از ایستگاه هشدار سیل بندرگز و ایستگاه سینوپتیک هواشناسی دریایی بندرترکمن دیدن کرده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار