مهاجر گفت: ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به صورت «کارت کشاورز» در اختیار کشاورزان قرار گرفته که بتوانند نهاده ها را خریداری کنند.

پرداخت ۷۰ میلیارد تومان تسهیلات «کشاورز کارت» در گلستان/ گلستان مقام نخست تولید گوشت سفید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «مختار مهاجر» صبح امروز (یکشنبه 19 بهمن) در سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی و استانی بخش کشاورزی استان گلستان اظهار کرد: به همت فعالان بخش کشاورزی توانستیم تولیدات کشاورزی را بیش از 250 هزار تن افزایش دهیم و عملکرد سال زراعی 98-99 استان گلستان به بیش از پنج میلیون و 400 هزار تن برسد.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: به همت نمونه های بخش کشاورزی شاهد عملکرد مزارع گندم با بیش از هشت تن و 200 کیلوگرم در هکتار در مزارع بذری بودیم و با اصلاح نژاد نیز توانستیم تولیدات دام و گوشت را در استان افزایش دهیم.

 

مهاجر با بیان اینکه در بخش شیلات نیز شاهد افزایش میزان راندمان تولید هستیم، بیان کرد: در بخش منابع طبیعی در طول چهل و دو سال گذشته عرصه ای از سطح جنگل های ما کاهش پیدا نکرده و بیش از 10 درصد از عرصه جنگلی ما با جنگل کاری افزایش یافته است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در بحث تنظیم بازار و تعاونی های تولید به گونه ای عمل شده که توانستیم بازار مطمئنی در محصولات زراعی و باغی فراهم کنیم.

 

مهاجر به تولید 43 هزار تن وش پنبه در استان اشاره کرد و افزود: گلستان مقام نخست تولید دانه های روغنی در کشور را دارد و پرچمدار توسعه اراضی دیم است.

 

وی افزود: از مجموع 620 هزار تن خوراک دام و طیور مورد نیاز استان 480 هزار تن نزدیک به 85 درصد در کارخانجات استان گلستان فرآوری می شود و این مهم باعث افزایش راندمان تولید گوشت قرمز شده است.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان ابراز داشت: به سهم خود عشایر بزرگترین تولید کنندگان دام در استان به شمار می رود و 700 هزار دام سبک را پرورش می دهند و سهم زیادی از 32 هزار تن گوشت قرمز تولیدی استان دارند.

 

مهاجر بیان کرد: 70 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به صورت «کارت کشاورز» در اختیار کشاورزان قرار گرفته که بتوانند نهاده ها را خریداری کنند و محصول خود را سلف فروشی نکنند.

 

وی افزود: در بخش گوشت مرغ استان رکوردار تولید گوشت مرغ در کشور شد و مقام نخست تولید گوشت سفید با 270 هزار تن در 10 ماهه گذشته را در کشور بدست آوردیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار