مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) گلستان گفت: خانواده های نابارور روستایی تحت پوشش هزینه ای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار میگیرند

خانواده های نابارور روستایی تحت پوشش هزینه ای ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) قرار میگیرند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از برنا از گرگان؛ محمد مهدی سلمان زاده با حضور در دویست و هفتاد و ششمین صحن رسمی و علنی شورای اسلامی شهر گرگان اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در هر کجا که مقام معظم رهبری دغدغه داشتند در عرصه های مختلف اقتصادی، فناوری نوین، اجتماعی و بهداشت و درمان ورود پیدا کرده است.

وی با تاکید بر اینکه ستاد در موضوعات استراتژیک کشور پای کار بوده است عنوان کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود انسولین سیستم دارویی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مامور به تولید انسولین شده است تا این کمبود جبران شود.

سلمان زاده با بیان اینکه ستاد در گذشته در زمینه تسهیلات محوری و بنگاه محوری ورود پیدا کرده بود تاکید کرد که این نهاد اکنون در حال پیگیری این موضوع به صورت مشارکت مدنی به مردم است.

وی با اشاره به اشتغال اجتماع محور و توسعه مشاغل خانگی اظهار کرد: ستاد استان در سال گذشته بالاترین رتبه را در ایجاد شغل داشته و امسال نیز دو هزار طرح اشتغال و سه هزار و 500 شغل ایجاد کرده است که دلیل آن توسعه کارگاه ها می باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ماهی در قفس که در شهرستان گمیشان در حال اجرا می باشد توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با 10 میلیارد تومان اعتبار راه اندازی و برای 200 نفر شغل ایجاد شده است.

وی همچنین یادآور شد: بنیاد برکت تا کنون 56 مدرسه در استان گلستان ساخته است و 5 مدرسه دیگر نیز طی دهه فجر در حال افتتاح است.

وی تاکید کرد: در رابطه با خانه عالم، مساجد و مراکز فرهنگی و مذهبی ستاد اقدامات خوبی در کارنامه خود دارد که همچنان نیز این اقدامات در دستور کار می باشد.

سلمان زاده گفت: طی تفاهم نامه ای با استانداری مقرر شده است که تمامی روستاییان با همکارس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بیمه شوند و اعلام آمادگی شده است که در شهر ها نیز این اتفاق مثبت رخ بدهد.

به گفته سلمان زاده 200 گروه جهادی در سطح استان مشغول به فعایت هستند که توسط ستاد و قرارگاه جهادی که بدین منظور شکل گرفته است حمایت میشوند.

وی با اشاره به اینکه خانواده های نابارور روستایی تحت پوشش هزینه ای ستاد قرار گرفتند همچنین گفت: شکل گیری طرح "بانوی برکت" جهت توانمند سازی بانوان از لحاظ اقتصادی و طرح "بانوی احسان" جهت انجام فعالیت های فرهنگی توسط بانوان از اقدامات دیگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام می باشد.

وی افزود: سامانه "هست اینجا" به منظور ارائه محصولات مورد نیاز مردم از جمله ماسک، تبلت، لوازم التحریر و غیره شکل گرفته است که محصولات را با قیمت تمام شده به مردم عرضه میکند.

وی همچنین در پایان به طرح جهش تولید کشت دیمزارها که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد اشاره کرد افزود: گلستان در این طرح در حوزه کشت کلزا ماموریت دارد و در همین راستا ستاد به کشاورزان آموزش و تسهیلات ارائه مینماید که تفاهم نامه ای نیز با جهاد کشاورزی بدین منظور منعقد شده است.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار