وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت که با وجود اعمال شدیدترین تحریم‌های اقتصادی و کاهش درآمدها، مسیر پیشرفت ایران با قدرت و سرعت ادامه دارد و این محدودیت‌ها مانع رسیدن به اهداف توسعه‌ای کشور نشده است.

وزیر اقتصاد: تحریم و کاهش درآمد نفتی مانع پیشرفت کشور نشده است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا،فرهاد دژپسند روز سه شنبه در مراسم متمرکز افتتاح و آغاز ساخت ۵۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی گرگان در شهرک صنعتی شهید هزار جریبی این شهرستان افزود: درآمد نفتی دولت از ابتدای امسال تاکنون دچار کاهش محسوسی شده اما اعتبارات طرح های دهه فجر امسال نسبت به سال قبل افزایش یافت و این رقم در گلستان ۲ برابر بیشتر شد.

وی به مزیت استان های شمالی اشاره کرد و افزود: این مناطق به دلیل برخورداری از زمین های حاصلخیز و زیرساخت های کافی می توانند نیاز کشور به کالاهای اساسی را به طور کامل تامین کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: اگر استان های شمالی از قابلیت های خود به درستی استفاده کرده و با جذب سرمایه گذاری، زیرساخت های خود را ارتقا دهند در صورت تکمیل زنجیره تولید بخش های گوناگون می توانند به برند قابل اعتنا در منطقه و جهان تبدیل شوند.

استاندار گلستان هم در این جلسه گفت که بخش صنعت این استان با وجود شیوع کرونا و تحریم های ظالمانه آمریکا دارای کمترین خسارت شد.

هادی حق شناس با اشاره به ظرفیت فراوان کشاورزی گلستان بر ضرورت مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای رونق صنایع تبدیلی بخش کشاورزی این استان تاکید کرد.

به گفته وی گلستان در تولید ۱۵ نوع محصول کشاورزی رتبه تک رقمی کشور را در اختیار دارد.

وی مشکل اصلی استان را کمبود فرصت شغلی دانست و گفت: اجرای طرح های نوین مانند توسعه کشت گلخانه و اجرای طرح های اقتصادی در روستاها از جمله راهکارهای اتخاذ شده برای حل این مشکل است.

غلامرضا منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت فراوان گلستان توجه ویژه به رونق صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی این استان ضروری است.

در این مراسم ۵۷۸ طرح عمرانی و اقتصادی شهرستان گرگان با ۱۷ هزار و ۳۰۴ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد هزار و ۷۸۶ فرصت شغلی به بهره برداری رسید و یا عملیات ساخت آن آغاز شد.

سخنرانی در زمان برپایی رژه خودرویی به مناسبت ۲۲ بهمن و گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گرگان برنامه فردای وزیر امور اقتصادی و دارایی در گلستان است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار