برای کارگر ایرانی(6)

شهدا هم ابتدا یک جهاد فکری داشتند تا خودشان را بسازند و آماده ی جبهه و جنگ شوند.

کمک به اقتصاد، جهاد است

به گزارش گلستان 24، امام خامنه ای: امروز عرصه‌ی اقتصاد، به‌خاطر سیاستهای خصمانه‌ی آمریکا، یک عرصه‌ی کارزار است، یک عرصه‌ی جنگ است، جنگی از نوع خاص. در این عرصه‌ی کارزار، هر کسی بتواند به نفع کشور تلاش کند، جهاد کرده است. امروز هر کسی بتواند به اقتصاد کشور کمک بکند، یک حرکت جهادی انجام داده است. 1394/01/01

جهاد اقتصادی

چه زیباست که رهبرمان اینگونه فرد فرد کشور را در پیشرفت دخیل می داند. باید باور کنیم که آبادانی این مرز و بوم با دستان مردمانش است که حاصل می شود. از تولیدکننده تا مصرف کننده. اما در اینجا تولیدکننده کار مهم تری انجام می دهد. اگر تولید کننده جانب انصاف را رعایت کند جنسی تولید می کند که هم مرغوب و با کیفیت است و هم ارزان تر از محصولات وارداتی. اگر تولید کنند دلسوز و کارآفرین باشد مرغوبیت جنس ایرانی مشهور می شود و مردم ترغیب به خرید آن می شوند، حتی باب صادرات هم برایش باز می شود و ایران می شود یک کشور صنعتی و پیشرفته. اگر تولید کننده به فکر پیشرفت کشور باشد، کارگر ایرانی هیچ وقت از کسادی بازار بیکار نمی شود و کلی جوان بیکار هم مشغول به کار می شوند و از فساد جلوگیری به عمل می آید.

اما اگر تولید کننده وجدان را در کارش دخیل نکند، مصرف کننده ضرر می کند و دیگر کالای ایرانی نمی خرد. اینجا هم عده ای بنابر وضعیت اقتصادی فعلی کشور کمر همت می بندند و باز هم با وجود اینکه می دانند جنس خارجی مشابه کیفیت بیشتری دارد می روند و جنس ایرانی می خرند. اما نباید تولیدکنندگان داخلی از این احساسات سوء استفاده کنند و به روند تولید نامطلوبشان ادامه دهند. اگر تولیدکننده جنس نامرغوب روانه بازار کند هزارن کارگر بیکار می شوند، هزاران کودک فرصت تحصیل و باسواد شدن را از دست می دهند، هزاران جوان فرصت داشتن خانواده را پیدا نمی کنند، هزاران انسان افسرده و معتاد می شوند...

اگر مصرف کنندگان ایرانی فقط به دنبال مارک و برند معروف باشند تا با آنها پز بدهند و فخر بفروشند، جنس ایرانی روی زمین می ماند. اگر مصرف کننده ایرانی تنوع طلب باشد و در مواردی هم که محصول ایرانی مرغوب موجود است برود و کالای خارجی بخرد، هموطنش را بیکار می کند و بغضی را در گلوی کودکی می نشاند. نیازی نیست تا دلمان برای کودکان کار بسوزد. بیایید از پدرانشان حمایت کنیم تا نیازی به کار کردن نداشته باشند. اگر جعبه آدامس کودکی را یکجا خریدید فرقی برای او نمی کند. او باید تا آخر روز را کار کند. فقط چند هزار تومانی به درآمد آن روزش اضافه می شود، اما فردا چه می شود!

حالا می بینید چقدر در اقتصاد کشورتان موثرید! معنای جهاد فقط در میدان جنگ سخت نیست. جهاد در فکرهای شماست. در تصمیم هایی که می گیرد. شهدا هم ابتدا یک جهاد فکری داشتند تا خودشان را بسازند و آماده ی جبهه و جنگ شوند. شما می توانید در پیشرفت کشورتان گام بردارید. بیایید اولین گام را همین امروز برداریم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار