در دهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری گلستان اعضا، با موضوع«رنگ در عکاسی» آشنا شدند.

«رنگ در عکاسی»، موضوع دهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان کانون گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، دهمین جلسه انجمن عکاسان نوجوان گلستان با موضوع«رنگ در عکاسی» به مدرسی اسما اصغری، نماینده انجمن عکاسان کانون کرمانشاه و با حضور کارشناسان و اعضای این انجمن برگزار شد.

اسغری در ابتدای صحبت خود به تعریف رنگ و آغاز آن با نور و وجود نور در دیدن رنگ‌ها پرداخت.

وی در ادامه به تشریح فرق حسگر داخل دوربین و چشم انسان پرداخت و گفت: چشم انسان در هر لحظه می تواند هزاران صحنه را ثبت کند اما دوربین‌های عکاسی در هر لحظه می‌توانند تعداد شات محدودی را داشته باشند و در حافظه‌ی خود ذخیره کنند؛ این یکی از مهم‌‎ترین تفاوت میان دستگاه‌های دیجیتال و چشم انسان است.

نماینده انجمن عکاسان کانون استان کرمانشاه، درک نور و رنگ در عکاسی را برای اعضا توضیح داد و اضهار داشت: به کارگیری نور در عکاسی به اندازه تسلط بر ترکیب‌بندی اهمیت دارد.

قدرت حسگر چشم انسان، درک نور و رنگ در عکاسی، اصلاح وایت بالانس، هماهنگی رنگ‌ها و تضاد رنگی با توجه به چرخه رنگ، رنگ‌های اصلی و فرعی و هارمونی رنگ‌ها، شناخت رنگ‌شناسی در کنار روانشناسی رنگ‌ها و تاثیرات آن در عکاسی، تاثیر رنگ در عکاسی برای انتقال احساسات مخاطب، استفاده از رنگ به عنوان اصلی‌ترین المان و نیاز به تمرین و تجربه، ایجاد کنتراست و بافت با رنگ‌ها و تاثیر در انتخاب سوژه‌ی عکس به کمک رنگ‌ها از دیگر موارد مطرح شده در این نشست مجازی بود.

در پایان نیز اعضا به تجزیه و تحلیل نمونه عکس‌ها پرداختند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار