همزمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی انجام شد؛

فاز سوم طرح اهدای کتاب‌های کانونی به روستای کمتر توسعه یافته، با هدف توسعه‌ی فرهنگی روستاها، جذب شرکای فرهنگی در بخش امانت کتاب، توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، پرورش نسلی از کودکان و نوجوانان خلاق، خودباور و مستعد در هفته کتاب و کتاب‌خوانی انجام شد.

فاز سوم طرح اهدای کتاب‌های کانونی به روستاهای کمتر توسعه یافته

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، در پنجمین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی فاز سوم طرح اهدای کتاب به روستاهای استان، توسط مربیان کانون و با رعایت کامل شیوه‌های بهداشتی انجام شد.

در این روز بیش از  ۱۵۰۰ جلد کتاب کودک و نوجوان، در موضوعات متنوع علمی، داستانی، تاریخی، مذهبی، اجتماعی و ... برای کودکان و نوجوانان شهرستان‌های گنبد، مراوه تپه و گمیشان توزیع شد.

گفتنی‌است در جهت توزیع عادلانه کتاب، ابتدا روستا و رابطان آنها شناسایی و در هر روستا کتاب از طریق مربیان کانون در اختیار رابطین قرار می گیرد و در ادامه رابطان روستا که کتاب دریافت کردند، در امر امانت کتاب به کودکان و نوجوانان روستایی شرکای فرهنگی کانون محسوب شده و گزارش امانت کتاب را در اختیار مربیان کتابخانه‌های سیار قرار می‌دهند.

قابل ذکر است در فاز اول و دوم اهدای کتاب به روستاهای کمتر توسعه یافته استان، بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب کانونی توسط مربیان کتاب‌خانه‌های سیار توزیع شده بود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار