کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران نوشته‌ عباس خامه‌یار در تالار قلم واقع در سالن همایش‌های کتابخانه‌ ملی رونمایی شد.

«زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران» رونمایی شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم، کتاب زخم و زیتون؛ یادگاران و روزگاران نوشته‌ عباس خامه‌یار در تالار قلم واقع در سالن همایش‌های کتابخانه‌ ملی رونمایی شد. این مراسم با حضور حسام‌الدین آشنا، مسعود ده‌نمکی، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی، حجت الاسلام میثم امرودی؛ رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، صادق حسین جابری انصاری به صورت وبینار برگزار شد.

کتاب زخم و زیتون؛یادگاران و روزگاران روزنوشت‌های عباس خامه‌یار از رویدادها و یادگاری‌های دوره‌های مختلف مدیریت فرهنگی خودش و نیز روایت‌هایی از افراد و شخصیت های  برجسته فرهنگی سیاسی و معنوی چند دهه اخیر ایران و اسلام است که با آنها حشر و نشر داشته است.

یادداشتهای  کتاب در مقاطع زمانی مختلف نوشته شده است و نویسنده انها را در دوبخش یادگاران و روزگاران آورده است

در مراسم رونمایی حسام‌الدین آشنا عباس خامه‌یار را یک مدیر شایسته دانست و گفت: این جمع به مناسبت رونمایی از یک کتاب که مجموعه‌ای از تجربیات یک مدیر شایسته است تشکیل شده است، او با قلمی همه فهم و هم‌دلانه با حوادث و اشخاص نگاشته شده است. اگر امروز از خودمان سوال کنیم ما امروز مدیر فرهنگی شایسته یا مدیر فرهنگی بین‌المللی شایسته داریم جوابمان آری است و او کسی مانند عباس خامه‌یار است.

وی افزود: زمانیکه او در بنیاد شهید کار می‌کند، فهم از کار معاونت فرهنگی و پژوهشی را ارتقا می‌دهد که این باعث اهمیت کار او در بنیاد شهید و امور ایثارگران است. فیلم روز سوم، شوق پرواز و سمفونی عیسی بخشی از دستاوردهای فرهنگی یک مدیر است. پیش از او و پس از او عزیزانی در بنیاد شهید بودند اما این یادگاران در زمان او ثبت شدند و این نشان دهنده‌ حضور مؤثر او در زمان خودش است.

مسعود ده نمکی در مراسم خطاب به حسام‌الدین آشنا گفت: باعث تأسف است که ما فردی را بابت تجربیاتش تکریم کنیم اما او را در سمتی غیر از تخصصش قرار دهیم، اگر می‌گوییم فرد فرهنگی با کفایتی است پس باید در یک مقام فرهنگی مسئولیت داشته باشد. من اگر جایگاه مدیریتی داشتم حتما تمامی مسئولین را مجبور به روزانه نویسی می‌کردم چرا که بیان زوایای پنهان تاریخ از زبان‌های گوناگون باعث روشن‌تر بیان شدن تاریخ می‌شود و شبهه ای را در تاریخ به وجود نمی‌آورد.

اشرف بروجردی هم در این مراسم گفت: کسانی که دغدغه فکر و دانش و تفکر و ایران را دارند کسانی هستند که مایلند با کمک همدیگر برای آینده این سرزمین اثرگذار باشند چیزی که نیاز است ما نسبت به آن حساس باشیم و بتوانیم اندیشه ایرانی را بارور کنیم و لحظاتی که با آن روبه‌رو بودیم را ثبت کنیم.

وی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی پناهگاهی برای اصحاب اندیشه است که می توانند تفکر خود را در آن مطرح کنند و پذیرای نقد باشند و بتوانند از آن برای بارور کردن اندیشه بشریت موثر باشند. کتابخانه ملی وظیفه خدمت رسانی و تکریم صاحبان اندیشه را دارد و باید بستر را برای آنها فراهم کند و به عرصه نجات اندیشه بشر وارد شود و زمینه ای را برای کسانی که مایل به دیده شدن و به محک گذاشتن اندیشه خود هستند فراهم کند. 

رضا حاجی آبادی، مدیر انتشارات هزاره ققنوس بیان داشت: این اثر یکی از کتابهایی هست که می‌توانم به انتشار آن افتخار کنم. نوشتن خاطرات دلیلی بر ماندگاری اثر است. توصیه می کنم همه عزیزان نهضت نوشتن خاطرات را شروع کنند چرا که به ماندگاری خاطرات مهم کمک می کند. اگر مدیران این مرز و بوم تجارب مدیریتی خود را در بزنگاه های تاریخی بنویسند، باعث کمک به مدیران دیگر بعد از آنهاست. من از همه کسانی که یاری گر ما در انتشار این کتاب بودند تشکر می‌کنم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار