عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گلستان از واحد تولیدی نئوپان شموشک کردکوی که بیش از ۱۰ سال از تعطیلی آن می‌گذرد، بازدید کردند.

تلاش برای احیای کارخانه نئوپان شموشک کردکوی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایسنا، رئیس صنعت، معدن و تجارت گلستان در این بازدید گفت: این کارخانه با دریافت مبلغ ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان از منابع بانکی توان راه‌اندازی مجدد را دارد.

حسین طلوعیان با اشاره به اینکه این کارخانه توان تولید سالانه ۳۵ هزار تن نئوپان نازک را دارد، تصریح کرد: این محصول در داخل و خارج کشور متقاضی دارد و در فروش این محصول انحصاری مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه چوب و محصولات باغی ماده اولیه این محصول هستند، گفت: در تهیه ماده اولیه این محصول مشکلی وجود ندارد.

رئیس صمت گلستان بیان کرد: با راه‌اندازی این واحد برای قریب به ۳۰۰ نفر اشتغال مستقیم به وجود خواهد آمد.

طلوعیان تأکید کرد: این مجموعه توان ایجاد تحولی عظیم در منطقه، استان و کشور را به جهت اشتغالزایی و انحصاری بودن محصول در کشور و خاورمیانه را دارد.

استاندار گلستان نیز بعد از این بازدید در جلسه با معاونین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که پشتیبانی وزارت کار از مجموعه‌های باسابقه‌ای نظیر نئوپان شموشک، با اعطای سرمایه در گردش می‌تواند زمینه پایداری اشتغال را فراهم کند.

به گزارش ایسنا، مشکلات کارخانه نئوپان شموشک از سال ۱۳۸۸ و بعد از فوت "مسعود درویش" مالک این کارخانه شروع شد. بعد از فوت او، کارخانه به دست وارثین افتاد و آنها نتوانستند ادامه دهنده راه پدر باشند و چرخ تولید کارخانه با بیش از ۲۳۰ کارگر از کار افتاد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار