عضو مجمع نمایندگان گلستان گفت: برای تحقق جهش تولید باید موانع پیش‌ روی تولید و اشتغال شناسایی و در ایجاد آن تسهیل‌گری شود تا بتواند اعتماد تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را به همراه داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان گلستان: تحقق جهش تولید نیازمند شناسایی موانع و تسهیل‌گری در امور است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از  گرگان ، غلامرضا منتظری پیش از ظهر امروز در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان مشاغل استان اظهار داشت: برای جهش تولید، ترویج فرهنگ پاسخگویی، شناسایی موانع و تسهیل‌گری و اعتماد آفرینی برای تحقق تولید و اشتغال و درآمد یک اصل است که بخش‌های دولتی باید وظیفه‌مندی خود را در قبال بخش تولید و تولیدکنندگان به درستی انجام دهند.

وی گفت: با وجود اینکه زمینه‌های زیادی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در استان وجود دارد اما وجود برخی موانع و بروکراسی‌های اداری مانع رسیدن به این اهداف شده است.

منتظری با تاکید بر لزوم تدوین برنامه جامع و راهبردی در زمینه ی صنایع تبدیلی و تکمیلی افزود:  وجود سند آمایش سرزمین بسیار مهم است تا زمانی که این مهم انجام نشود کار ما سلیقه‌ای است اگر آمایش سرزمین شکل بگیرد براساس نیاز منطقه کشت و تولید خواهد شد.

وی تأکید کرد: توسعه صنایع تبدیلی با توجه به محوریت کشاورزی در توسعه استان می‌تواند بخشی از مشکلات مربوط به تولید و اشتغال و همچنین ایجاد ارزش افزوده را برطرف کند.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دستگاه‌های اجرایی و دولتی باید موانع سرمایه گذاری را در استان برطرف کنند و مدیران هم باید نظارت داشته باشند تا جلوی سنگ‌اندازی‌ها در مسیر تولید و اشتغال گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: این استان صنعتی نیست و حرکت به سمت صنعتی شدن نتیجه موثری برای استان نخواهد داشت. چتر‌ حمایتی دولت باید بیشتر برای فعالان اقتصادی و تولید در استان ایجاد شود در غیر این صورت فعالان اقتصادی با مشکلات جدی روبرو خواهند شد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حل مسائل و معضلات اقتصادی و معیشتی جامعه را از اولویت‌های اصلی مجلس یازدهم دانست و گفت: باید بین اولویت‌های مجلس برخاسته از متن جامعه با دغدغه‌های مردم رابطه معناداری وجود داشته باشد. امروز مهمترین دغدغه و چالش مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است که در پیام مقام معظم رهبری به مجلس هم به آن اشاره شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار