رئیس پلیس آگاهی گلستان با تأکید بر جدیت پلیس در برخورد با جرایم خشن و سرقت به عنف گفت: ۵۵ درصد سرقت های گلستان در گرگان اتفاق می افتد.

۵۵ درصد سرقت های گلستان در گرگان اتفاق می افتد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر سرهنگ مجتبی مروتی شامگاه دوشنبه در گفتگوی ویژه خبری اظهار کرد: معمولاً دو درصد از جمعیت هر استانی، جامعه مجرمان شناخته می شوند.

وی افزود: از اول سال تاکنون ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر در زمینه سرقت در گلستان دستگیر شده که هشت هزار نفر از این تعداد در سطح شهر گرگان بودند.

طبق گفته رئیس پلیس آگاهی گلستان ۷۰ درصد سارقان مجرمان سابقه دار هستند.

مروتی با بیان اینکه امنیت مقوله نسبی است و قابل نفوذ است، گفت: سارق کمتر ساختمان هایی که در آنها دوربین، سرایدار و مسائل امنیتی پیش‌بینی شده باشد را انتخاب می کند.

وی تاکید کرد: مردم باید مواظب اموال خود باشند و در مجتمع‌های بزرگ سرایدار و یا دوربین پیش‌بینی شود.

رئیس پلیس آگاهی گلستان با اشاره به در پیش بودن نوروز و احتمال سفرهای نوروزی، افزود: هم اکنون شگرد سارق جابجایی تلویزیون، فرش و وسایل سنگین نیست بلکه آنها بیشتر دنبال اجناس کوچک و گران قیمت هستند که می‌توان آنها را با خود به همراه برد و یا به صندوق امانات سپرد.

مروتی به مجرمان هشدار داد: نیروی انتظامی هیچ‌گاه جرایم خشن و سرقت به عنف را بایگانی نمی‌کند و در زمان کوتاهی می توانیم مجرمان را شناسایی و دستگیر کنیم.

وی گفت: گشت‌های انتظامی یگان امداد در روزهای پایانی سال بیشتر شده و مناطق و محلات را تقسیم بندی کرده ایم که توسط نیروهای ما رصد می شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار