معاون حفاظت منابع طبیعی گلستان:

معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: آفت شب پره شمشاد در استان تحت کنترل است و گلستان کمترین خسارت را از این آفت در استان‌های شمالی داشته است.

گلستان کمترین خسارت را از آفت شب پره شمشاد دید

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمید مصطفی لو در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آفت شب پره شمشاد از سال ۱۳۹۵ وارد جنگل‌های هیرکانی گیلان و مازندران و گلستان شد.

وی بابیان اینکه این آفت جنگل‌های شمشاد را به‌شدت در معرض نابودی قرار داد، افزود: بالغ‌بر ۹۰ درصد شمشادهای جنگل‌های هیرکانی دچار آسیب جدی شدند.

مصطفی لو با اشاره به وجود ۴۵۲ هکتار اراضی جنگلی شمشاد در گلستان، گفت: خوشبختانه تنها استان شمالی بودیم که جلوی این آفت را گرفتیم و بخش اعظمی از شمشادها را حفظ کردیم.

معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی گلستان خاطرنشان کرد: در استان هر ساله در ۴ نوبت با استفاده از محلول‌های بیولوژیک، با این آفت مبارزه می‌شود.

وی از تولید نهال شمشاد در استان خبرداد و گفت: از دو سال قبل از طریق قلمه و نو نهال‌های مستقر در ذخیره‌گاه شمشاد، بالغ‌بر ۱۲۰ هزار اصله نهال تولید شد.

مصطفی لو بیان کرد: این نهال‌ها در دهنه محمدآباد شهرستان علی‌آبادکتول نگهداری می‌شوند و تا زمانی که تکلیف این آفت روشن نشود، در این محل به‌صورت قرنطینه نگهداری می‌شوند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار