رئیس اداره جنگل کاری منابع طبیعی گلستان:

رئیس اداره جنگل کاری، پارک های جنگلی و ذخیره گاه ها اداره کل منابع طبیعی گلستان گفت: ۲۲۰ هکتار از مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی جنگل کاری می شود.

۲۲۰ هکتار از مراتع گلستان جنگل کاری می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ علی ناصری در گفتگویی اظهار کرد: ۲۲۰ هکتار از مراتع گلستان از اعتبارات صندوق توسعه ملی جنگل کاری می‌شود.

ناصری ادامه داد: با توجه به پتانسیل این مناطق گونه‌های پهن برگ ۱۵۰ هزار اصله نهال بلوط، داغداغان، گیلاس وحشی و گلابی وحشی کاشته خواهد شد.

وی با بیان این که نهال‌ها از نهالستان قرق تامین شده است، ادامه داد: این عملیات در حوزه های آبخیز قورچای در رامیان، کاشیدار در آزادشهر، چهل چای در مینودشت و اوغان در گالیکش است.

ناصری گفت: هر هکتار جنگل کاری در این پروژه باعث اشتغالزایی ۴۰ نفر شده و در مجموع برای بیش از هشت هزار نفر روز از اعتبارات صندوق توسعه ملی در جنگل کاری اشتغالزایی ایجاد شده است.

وی در خصوص انجام عملیات جنگل کاری تصریح کرد: اقدامات اولیه از آبان ماه شروع شده است و انتظار می رود تا آخر آذرماه عملیات کامل جنگل کاری در حوزه های مورد نظر به پایان برسد.

ناصری خاطرنشان کرد: انجام به موقع عملیات کاشت باعث شده تا نیاز رطوبتی نهال در دوره رویش بهار و تابستان تامین و ضمن ذخیره نزولات جوی از کیفیت مناسبی برخوردار شود.

انتهای پیام/ مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار