سرپرست منابع طبیعی گلستان:

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در ۱۱ ماهه امسال ۲۹۱ فقره پرونده تخریب و تجاوز برای ۲۶۳ هکتار از منابع طبیعی گلستان تشکیل شده که بخشی از آن ها خلع ید شده است.

۲۹۱ فقره پرونده تخریب و تجاوز به منابع طبیعی در گلستان تشکیل شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از مهر عبدالرحیم لطفی شامگاه سه شنبه در گفتگوی خبری اظهار کرد: از سال ۱۳۹۶ برای احیای بیابان‌ها اعتبار گذاشته و تاکنون ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار بیابان زدایی در گلستان انجام شده است.

وی افزود: در سال ۹۹ هزار و ۱۰۰ هکتار بوته کاری توسط بخش خصوصی انجام شد که به همین میزان هم توسط دولت در حال انجام است.

لطفی گفت: این افراد بهره برداران بخش مراتع و یا اتحادیه‌های ذیل منابع طبیعی هستند که ۸۰۰ هکتار بوته کاری را انجام می‌دهند.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: همچنین بخشی از بوته کاری هم توسط ارتش، اتکا و یا بنیاد مستضعفان در شمال استان در حال انجام است.

لطفی اضافه کرد: اجرای هلالی‌های آبگیر، بانکت و تراس بندی و بوته کاری برای احیای مراتع در دست اقدام بوده و در ۱۵ اسفند چهار هزار هکتار از این پروژه‌ها افتتاح قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص تعارضات گفت: همکاران ما در تعارضات اقدامات خوبی انجام داده و مهم‌ترین آنها اجرای طرح کاداستر بوده که متخلفان در زمان کوتاهی قابل شناسایی هستند.

لطفی بیان کرد: به عنوان مثال ۳۰ هزار هکتار عرصه تجاوزی در مراتع گنبدکاووس قرار دارد که ۱۳ هکتار بازپس گرفته شده و بقیه در دست پیگیری است.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: در مناطقی که احتمال تجاوزات زیاد است همکاران ما با کانکس‌های حفاظتی مستقر شده و در منطقه آق قلا و گمیشان مرتع خواری صفر است.

وی در خصوص روستای زیارت هم گفت: مدیریت این منطقه حفاظت شده با محیط زیست بوده ولی ۸۹ پرونده تخلف از طرف منابع طبیعی تنظیم و هشت هکتار خلع ید شده است.

لطفی گفت: ۸۲۵ هکتار در زیارت مستثنیات وجود دارد و بخشی از ساخت و سازها در زمین‌های کشاورزی ایجاد شده و تغییر کاربری روی می‌دهد.

سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان بیان کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۲۹۱ فقره پرونده تخریب و تجاوز داریم که در ۲۶۳ هکتار از منابع طبیعی اتفاق افتاده و بخشی از آنها خلع ید شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار