مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با اشاره به تهیه نقشه کاداستر برای ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی گفت: امسال ۵۷۰ میلیون تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح کاداستر در ۱۱۶ هزارهکتار از عرصه‌های جنگلی استان اختصاص یافت.

اجرای طرح کاداستر در ۴۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های جنگلی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ ابوطالب قزلسفلو شامگاه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: براساس قانون جامع حدنگار و آیین‌نامه مربوط به آن تمامی دستگاه های دولتی از جمله منابع طبیعی موظف شدند برای اراضی دولتی و ملی، اسناد تک برگی کاداستری تهیه کنند.

وی گفت: در این نقشه‌ها کلیه مشخصات در یک طرح جامع به ثبت می‌رسد و مباحث نقل و انتقال با سرعت بیشتری صورت می‌گیرد و حفاظت عرصه‌ها نیز تقویت می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بیان داشت: در استان یک میلیون و 340 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی داریم که برای یک میلیون و 257 هزار هکتار سندهای دفترچه‌ای صادر شد.

وی با بیان اینکه برای 400 هزار هکتار از عرصه‌های ملی سند به نام دولت اخذ شده است، ادامه داد: از سال 96 اجرای طرح کاداستر به صورت جدی پیگیری شد و تهیه این نقشه‌ها در 430 هزار هکتار در حال اجرا است.

قزلسفلو اظهارداشت: امسال با اعتبار صندوق توسعه ملی به مبلغ 570 میلیون تومان اجرای طرح کاداستر در 116 هزار هکتار از عرصه‌های منابع ملی طرح در حال اجراست و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال مالی جاری این نقشه‌ها را تهیه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اولویت در اجرای طرح کاداستر با اراضی جنگلی است، در این زمینه 58 درصد این عرصه‌ها تحت پوشش قرار گرفته و تاکنون برای 21 درصد عرصه‌های جنگلی سند تک برگی گرفتیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گفت: کاداستر اراضی ساحلی از اولویت‌های استان است و در این بخش هم فعالیت‌ها را شروع کردیم و در حال تهیه نقشه‌ها هستیم که پس از آن به ادارات ثبت ارسال می‌شود.

/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار