حسینی گفت: مجوز موزه آب از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخذ شده است و امروز این موزه آب به بهره برداری می رسد.

افتتاح موزه آب در گلستان/ ضرورت افزایش بهره وری نسبت به منابع آبی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «سیدمحسن حسینی» صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در همایش «روز ملی آب» با اشار به قیاس بهره وری کشاورزی با منابع آب اظهار کرد: به ازای هر متر مکعب آب مصرف می شود 1.4 کیلوگرم محصول کشاورزی تولید می شود و کارشناسان در تلاش هستند که این بهره وری را به 1.6 برسد.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان ادامه داد: عمده آب مصرفی استان گلستان در بخش کشاورزی صرف می شود و 10 درصد از آب استحصال شده در بخش شرب و سه درصد در بخش صنعت مصرف می شود.

 

حسینی یادآور شد: میزان بارندگی در استان گلستان 450 میلی متر است که ذخایر آبی ما در استان گلستان بسیار محدود است.

 

وی گفت: وظایف متعددی برای توسعه، نگهداری تاسیسات و تامین آب مورد نیاز صنایع، شرب و بخش های مختلف بر عهده ما نهاده شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: یک امانتی تحت عنوان آب در دست ما است و همانطور که از آن حفاظت می کنیم باید بتوانیم به بهره وری بهینه از آن نیز اقدام کنیم.

 

حسینی بیان کرد: مجوز موزه آب از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اخذ شده است و امروز این موزه آب به بهره برداری می رسد و امیدواریم بتوانیم با این موزه بهره وری آب را افزایش دهیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار