مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خبر داد

تجری گفت: نخستین پروژه گردشگری آبی استان گلستان در سال آینده با همکاری آب منطقه ای گلستان به بهره برداری می رسد.

بهره برداری از نخستین پروژه گردشگری آبی گلستان در سال آینده

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از شبستان از گرگان، «احمد تجری» صبح امروز (چهارشنبه 13 اسفند) در همایش «روز ملی آب» اظهار کرد: یکی از محورهای توسعه استان گلستان بحث گردشگری است و شرایط اقلیمی مختلف استان و موقعیت جغرافیایی باعث شده که استان گلستان نیازمند برنامه ریزی در حوزه گردشگری در حوزه مختلف باشد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان ادامه داد: گردشگری آب در کنار دیگر حوزه های گردشگری یکی از موضوعاتی است که در استان گلستان می توانیم به آن اهتمام داشته باشیم.

 

تجری یادآور شد: کمیته ها و کارگروه های مختلفی برای توسعه گردشگری آبی در استان شکل گرفته است و آب بندان ها و منابع آبی استان که می توانیم در این راستا استفاده کنیم در نظر گرفته شده است.

 

وی افزود: این اتفاق منجر به یک تفاهمنامه در سطح وزارت میراث و وزارت نیرو شد که 70 تا 80 درصد از این تفاهم نامه براساس اتفاقاتی بود که در گلستان رقم خورده است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم در سال 1400 شاهد نخستین بهره برداری در حوزه گردشگری آبی باشیم.

 

تجری یادآور شد: بحث آب از دوران ایران باستان یکی از دغدغه های مردم بود و با توجه به شرایط کشور همواره این دغدغه وجود داشت که چطور می توانیم از منابع آبی به نحوه احسن استفاده کنیم.

 

وی ابراز داشت: دیوار تاریخی گرگان نشان می دهد که مهندسی آب در گلستان یک تاریخ طولانی و فاخری برخوردار است که برای ما به یادگار مانده است و برای اینکه بتوانیم این تاریخ را به آینده انتقال دهیم نیاز به یک موزه تخصصی وجود داشت.

 

تجری تاکید کرد: امروز فاز نخست موزه آب به بهره برداری می رسد و امیدواریم در گام های بعدی بتوانیم موزه آب شکیل تری را داشته باشیم.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار