معاون حفاظت و امور زمین اداره کل منابع و آبخیزداری استان گلستان با اشاره به اینکه طرح کاداستر باید در یک میلیون و 274 هزار هکتار اراضی ملی استان اجرا شود از تکمیل این طرح تا پایان اردیبهشت 1400 خبر داد.

اتمام طرح کاداستر تا پایان اردیبهشت 1400 در اراضی ملی گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمید مصطفی‌لو صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: طرح کاداستر در سطح یک میلیون و 274 هزار هکتار اراضی ملی در استان گلستان باید اجرا شود که این مهم به منظور صدور سند تک برگ، تثبیت مالکیت دولت، رفع تعارضات بین مردم و دولت، جلوگیری از زمین‌خواری و اتمام تثبیت حاکمیت دولت بر اراضی ملی انجام می‌گیرد.

وی  با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و یکصد هکتار از اراضی ملی استان گلستان کاداستر شده است اجرای این طرح در استان را فرآیندی پیچیده، کم‌نظیر و فوق‌العاده خواند و تصریح کرد: با اتمام طرح کاداستر در استان جلوی افکار شوم منفی که به دنبال تجاوز به اراضی ملی هستند گرفته می‌شود.

معاون حفاظت و امور زمین اداره کل منابع و آبخیزداری استان گلستان افزود: تا پایان امسال طرح کاداستر در حدود 452 هزار هکتار عرصه جنگلی استان اجرا می‌شود تاکنون 85 درصد این طرح اجرا شده است.

مصطفی‌لو از اجرای کاداستر در 18 هزار هکتار اراضی ساحلی استان خبر داد و گفت: تاکنون 95 درصد اجرای این طرح در اراضی ساحلی انجام شده است.

وی در خصوص مبارزه با آفات و بیماری‌های عرصه‌های جنگلی استان ابراز کرد: یکی از بدترین خسارات آفت شب‌پره شمشاد است که از سال 1395 وارد استان و جنگل‌های هیرکانی شد که از 84 هزار هکتار شمشادهای جنگل‌های هیرکانی بالای 90 درصد خسارت و آسیب جدی دیدند

معاون حفاظت و امور زمین اداره کل منابع و آبخیزداری استان گلستان افزود: در استان گلستان 452 هکتار اراضی جنگلی شمشاد از نوع بی‌نظیر آن وجود دارد و گلستان تنها استانی بود که توانست با این آفت مبارزه کند.

مصطفی‌لو از حفظ بخش اعظمی از شمشادهای استان خبر داد و گفت: هر ساله در چهار نوبت با محلول‌های بیولوژیک جلوی این خسارت گرفته می‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار