رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: با تشدید نظارتها از تحویل مرغ توسط دامپزشکی تا توزیع و فروش، مشکل کمبود مرغ در استان حل خواهد شد.

مشکل کمبود مرغ در استان با تشدید نظارتها حل خواهد شد
به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان افزود: مشکلات بوجود آمده در خصوص کمبود مرغ ناشی از چند علت است، اول این که در ایام پایانی سال خانواده ها در حال مهیا شدن برای تعطیلات پایان سال هستند و نسبت به سایر فصول سال میزان بیشتری مرغ خریداری می نمایند .
وی گفت: دومین علت تغییراتی است که در بحث قیمت مرغ در مرکز کشور بوقوع پیوسته و تمام معادلات و ثباتی که در بازار مرغ استان وجود داشت را با چالش روبرو کرد و به تبع آن گران شدن قیمت مرغ در استان های همجوار باعث شده مرغ تولیدی استان از بازار استان خارج شود .
طلوعیان افزود: در جلساتی که با سازمان جهاد کشاورزی و اعضای قرارگاه هفده ربیع داشتیم مقرر است تمهیداتی را در نظر بگیریم که در بحث نظارت و تحویل گوشت مرغ به بخش صنف اقداماتی را انجام دهیم تا از نشتی مرغ تولیدی استان به خارج از استان جلوگیری کنیم .
وی با بیان این که قرار است روزانه کل مرغ تحویلی از جهاد کشاورزی در یک بازار مانند میدان بهمن تهران تجمیع و سپس در سطح بازار توزیع شود ، گفت : با این اقدام نظارت دقیق تری بر توزیع مرغ خواهد شد و از طرفی اتحادیه های صنفی مرتبط مکلف شده اند تا بر توزیع مرغ در سطح بازار نظارت داشته باشند و در ایام پایانی سال ، ماموریت همه بازرسین خود را نیز بسمت نظارت بر بازار شیفت داده ایم .

طلوعیان در پایان از مردم شریف استان درخواست نمود تا هرگونه تخلف در بازار بویژه در حوزه توزیع کالاهای اساسی را از طریق سامانه ۱۲۴ به حوزه نظارت و بازرسی سازمان صمت استان اطلاع دهند .

 

ارسال نظر

آخرین اخبار