مشکل کمبود مرغ گریبان گلستان، اولین استان تولید کننده مرغ کشور را هم گرفته است.

پیش فروش مرغ در گلستان!

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان،یک شهروند گرگانی دیروز در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری وضعیت بازار مرغ شد.

این خانم به باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گفت: دیشب برای خرید مرغ حداقل به ۷ مغازه فروش مراجعه کردم و با پاسخ منفی مواجه شدم.

او افزود: سپس به یکی از مغازه‌هایی که احتمال میدادم مرغ داشته باشد مراجعه کردم، فروشنده گفت سهمیه امروزش تمام شده، اما اگر بخواهید می‌توانید ثبت نام کنید و بیعانه بدهید تا فردا برایتان نگهدارم.

دیروز هم شهروندی از شهرستان علی آباد کتول در تماس با ما گفته بود: برای خرید به چند مغازه مراجعه کرده و پس از ناامیدی از خرید به گرگان آمده که البته در گرگان هم مرغ با قیمت دولتی نیافته است.

همه این مشکلات در حالی است که گلستان با تولید روزانه ۵۰۰ تن، اولین استان تولید کننده مرغ کشور است.

برخی تولید کنندگان به دلیل آنکه استان‌های دیگر مرغ را باقیمت بالاتر می‌خرند، سهمیه اندک با قیمت دولتی روانه بازار خرید این استان می‌کنند.

حال چشم بازار و مردم گلستان به مصوبه‌ای است که قرار است از فردا در این استان اجرایی شود.

در کارگروه تنظیم بازار استان که ۱۲ اسفند برگزار شد، قرار است از روز شنبه ۱۶ اسفند توزیع مرغ در استان به ۱۲۰ تن در روز با قیمت مصوب برسد.

قرار است در شهر‌های گرگان و گنبد کاووس مراکز عرضه مستقیم مرغ ایجاد شود و همچنین با تولید کنندگانی که از تحویل ۲۰درصد سهمیه مرغ نرخ مصوب به تنظیم بازارخودداری کنند، برخورد قانونی صورت می‌گیرد و سهمیه دان آن‌ها نیز قطع شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار